۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
شعبه صلحی ویژه فعالان اقتصادی در گلستان راه اندازی شد
رئیس کل دادگستری گلستان:

شعبه صلحی ویژه فعالان اقتصادی در گلستان راه اندازی شد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شعبه صلحی ویژه، برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی گلستان در اتاق بازرگانی گرگان راه اندازی شد.

به گزارش بازار، حیدر آسیابی، ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح شعبه ویژه شورای حل اختلاف در اتاق بازرگانی گرگان اظهارکرد: سیاست قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به علت ویژگی هایی خاص فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و نیاز به پادرمیانی افراد متخصص این حوزه برای حل و فصل اختلافات فعالان این بخش، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با حضور متخصصان این حوزه در اتاق بارزگانی  گرگان راه اندازی شد.

آسیابی افزود: از این پس پرونده هایی که بین بازرگانان و تجار عضو این اتاق و همچنین پرونده هایی که یک طرف آن از اعضای اتاق بازرگانی باشد به این شعبه ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست کم ۸۰ درصد پرونده های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گاهش هزینه های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده ها در این شعبه صلحی است.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha