۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
طرح جامع پایانه رازی تسهیل کننده مبادلات ترکیه
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد

طرح جامع پایانه رازی تسهیل کننده مبادلات ترکیه

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بهره برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمد تیموری بهره برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه عنوان کرد و افزود: طرح جامع این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی به عنوان یکی از پایانه‌های مرزی زمینی مهم کشور و یکی از دروازه‌های اصلی ورود ایران به اروپاست که از نظر ریالی نیز پیشرفت نزدیک به ۸۳ درصدی دارد.

وی گفت: این پایانه مرزی یکی از پایانه‌های شکیل کشور به شمار می‌رود که به جهت توپوگرافی منطقه، شاهد تجمیع سالن‌های تجاری و مسافری در یک ساختمان با مساحتی بالغ بر ۹ هزار متر مربع هستیم.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی بیشترین تعداد مرزهای زمینی کشور در خود را داراست که براین اساس وبا توجه به مدیریت مناسب شاهد سرمایه گذاری بالایی برای ساخت و ساز در این مبادی ورودی و خروجی و توجه ویژه سازمان به کیفی سازی خدمات، تسهیل تردد و کاهش زمان انتظار در پایانه‌های مرزی هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرعت بخشی به پروژه راهسازی مسیر منتهی به پایانه مرزی رازی را ضروری دانست و اظهار کرد: جلب رضایت عمومی، افزایش مبادلات مرزی و انتخاب این مرز بعنوان مسیر حمل و نقل کالاهای ترانزیتی نیازمند داشتن جاده‌ای ایمن، عریض و منطبق بر شاخصه‌های راه بین المللی و ترانزیتی است.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha