۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
آغازی نو بر طرح تحول آزمون های حرفه‌ای بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس اعلام کرد؛

آغازی نو بر طرح تحول آزمون های حرفه‌ای بازار سرمایه

سامانه جدید برگزاری آزمون‌های حرفه ای بازار سرمایه از روز شنبه ۱۰ مهر ماه سال جاری برای ۷۵۰ نفر از داوطلبانی که آزمون‌ آنها در دوره‌های گذشته لغو شده بود، باز و به صورت آزمایشی فعال می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس در مراسم رونمایی از سامانه جدید برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه با بیان اینکه تغییر نام شرکت، مأموریت و گام اول از یک مسیر تحولی به شمار می‌رود، گفت: روند رو به رشد بازار سرمایه و سطح اثرگذاری آن در اقتصاد کشور از اواسط سال ۹۸ شتاب متفاوتی به خود گرفته و علی رغم چالش‌های سال ۹۹، حوزه اثرگذاری بازار سرمایه در اقتصاد کشور بسیار بیشتر شده است.

علیرضا قنادان درباره سامانه جدید برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه توضیح داد: با توجه به اهمیت گواهینامه‌ها برای فعالیت نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه، از سه ماه پیش همزمان با تغییر مدیریتی که در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اتفاق افتاد، مباحث مربوط به رفع مشکلات فعالان بازار در زمینه ظرفیت سامانه‌ و زیرساخت‌های مربوط به آزمون ها به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس منتقل شد.

به گفته قنادان؛ مشکلات زیرساختی و نرم افزاری در سامانه قدیمی، انتقال حجم انبوهی از داده‌های مربوط به سوابق آزمون‌ها به سامانه جدید و رفع محدودیت موجود در ظرفیت‌ها، از جمله مسائلی بوده که حل آنها مورد توجه این شرکت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طی ۳ ماه گذشته با تلاش همکاران این شرکت و همچنین بخش ها و مدیریت های مختلف سازمان بورس و اوراق بهادار سامانه جدید آزمون های حرفه ای بازار سرمایه با فرایند و ساختار جدید طراحی شد.

قنادان ادامه داد: در سال ۹۹، در مجموع ۱۱ هزار و ۲۶۸ نفر ظرفیت ثبت نام برای برگزاری آزمون وجود داشت که در نیمه دوم سال ۹۹ این ظرفیت افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۳ هزار و ۸۰۲ ظرفیت برگزاری آزمون به وجود آمد که علت کاهش ظرفیت در سال جاری، به شرایط کرونایی و توقف آزمون‌ها از ۱۳ تیرماه برمی‌گردد.

وی با پیش‌بینی اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری امکان برگزاری آزمون برای ۲۵ هزار نفر فراهم می‌شود، گفت: در الگوی جدید برخلاف گذشته مبنایی برای روز ثبت نام  یا روز بازگشایی برای ظرفیت‌ برگزاری آزمون وجود نخواهد داشت و همه کسانی که متقاضی شرکت در آزمون‌ها باشند، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. بدین ترتیب ظرفیت برای ثبت نام عموم آزاد و افراد می توانند برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در این سامانه جدید، ظرفیت برگزاری آزمون‌ها ۷ تا ۸ برابر شده است، گفت: در حال حاضر با ظرفیتی که در سامانه قرار می‌گیرد شعبه دانشگاه الزهرا به ظرفیت برگزاری آزمون افزوده شده و همچنین شعبه خیابان ملاصدرا هم از اوایل آبان ماه به ظرفیت این شرکت افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت برگزاری آزمون در شهرستان‌ها هم وجود دارد به طوری که دانشگاه صنعتی اصفهان اولین شعبه در این زمینه به شمار می رود که کارهای مربوط به ثبت نام را انجام می‌دهد و شهرهای مشهد، یزد، تبریز و شیراز هم در دستور کار برای اضافه شدن به ظرفیت برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه قرار دارند.

قنادان افزود: سامانه جدید از روز شنبه دهم مهرماه برای ۷۵۰ نفر از کسانی که آزمون‌های آنها در دوره‌های گذشته لغو شده بود، باز است و به صورت آزمایشی فعال می‌شود و همچنین مرکز تماسی برای افرادی که نیاز به پشتوانی دارند نیز راه اندازی شده تا به مسائل داوطلبان رسیدگی شود.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس، برنامه های متنوعی را در هفته ها و ماه های آینده در دست اجرا دارد که اطلاع رسانی های مربوط به آن به زودی انجام می‌شود و گام بعدی در حوزه کاری شرکت بازنگری زیر بنایی فعالیت‌های آن خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha