۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
پیش بینی تولید ۳ هزار و ۴۸۵ تُن عسل در استان همدان
مدیر امور طیور جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

پیش بینی تولید ۳ هزار و ۴۸۵ تُن عسل در استان همدان

همدان - مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی تولید سه هزار و ۴۸۵ تُن عسل در استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان؛ علیرضا قراگوزلو اظهار کرد: استان همدان در کشور تنها مرکزی است که تمام حلقه‌های زنجیره تولید زنبور عسل در آن وجود دارد و تنها واحد آموزش تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در کشور و خاورمیانه مربوط به استان همدان بوده به نحوی که از کشورهایی مانند پاکستان ،عراق و افغانستان برای آموزش به استان همدان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان رتبه دهم کشور در تولید زنبور عسل را دارد؛ عنوان کرد: یکی از سیاست‌های موجود سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با زنبور و زنبورداری افزایش بهره‌وری زنبورستان‌های سطح استان است.

قراگوزلو تعداد زنبورستان های سطح استان  همدان را ۲۷ هزار و ۹۵۷ زنبورستان برشمرد و یاد آور شد: سه هزار و ۲۶۳بهره بردار در صنعت زنبورداری استان فعال و در حدود ۳۳۶ هزار و ۲۳۴ کلنی زنبور عسل نیز در سطح استان در حال بهره برداری است.

قراگوزلو در ادامه از پیش بینی تولید سه هزار و ۴۸۵ تُن عسل در استان همدان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بر اساس این پیش بینی‌ها میزان تولید و برداشت امسال از سطح زنبورستان‌های استان همدان به نسبت سال گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها با ۶۱۴ تُن اُفت و کاهش تولید مواجه خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha