۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
 رشد ۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
مدیرعامل نیروگاه نکا مطرح کرد؛

رشد ۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

نکا- مدیرعامل نیروگاه نکا با اشاره به رشد هفت درصدی انرژی خالص در این نیروگاه گفت: ۵۷ درصد انرژی تعهدی سالانه تولید شده است.

 به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار داشت: مجموع انرژی خالص نیروگاه در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد افزایش داشت.

نعمتی با اشاره به اینکه در شش ماه اخیر حدود ۷۴ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۲۶ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمده است، ابراز داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ]چهار دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نبود.

وی افزود: لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات‌های غیر مترقبه احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تمامی واحدهای نیروگاه برای تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۰ در مدار تولید باشند.

نعمتی افزود: در شش ماه ابتدای امسال حدود ۵۷ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha