۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
 افزایش قیمت گوشت، مصرف سوسیس و کالباس را کاهش داده است
عضو هیات مدیره صنایع فرآورده‌های گوشتی:

افزایش قیمت گوشت، مصرف سوسیس و کالباس را کاهش داده است

حسین زاده، دبیر و عضو هیات مدیره صنایع فرآورده‌های گوشتی گفت: یک‌سری از سوسیس و کالباس ها با میزان گوشت بیشتری تولید می شوند که به دلیل شرایط اقتصادی با کاهش استقبال مردم روبرو شد

به گزارش بازار، جمال حسین زاده ضمن اشاره به این موضوع که مصرف سوسیس و کالباس در جامعه به لحاظ میزان گوشت مورد استفاده شده، متفاوت است، گفت: یک‌سری از سوسیس و کالباس ها با میزان گوشت بیشتری تولید می شوند که به دلیل شرایط اقتصادی با کاهش استقبال مردم روبرو شده است.

وی افزود: سوسیس و کالباس های اقتصادی نیز بیشتر در فست فودها و رستوران ها مصرف می شود که به دلیل کاهش ساعت کاری در شرایط کرونا و حضور کمتر مردم در خارج از خانه، مصرف این نوع سوسیس و کالباس ها نیز کمتر شده است.

دبیر و عضو هیئت مدیره صنایع فرآورده های گوشتی درباره فرآورده های گوشتی اقتصادی توضیح داد و بیان کرد: سوسیس و کالباس هایی که گوشت و مرغ کمتری دارند، عنوان اقتصادی می گیرند. محصولات این حوزه طبق پروانه های اقتصاد از ۴۰ درصد گوشت تا ۹۰ درصد گوشت دارند که در دو نوع سوسیس و کالباس های گوشت مرغ و گوشت گوساله تقسیم بندی می شوند.

حسین زاده در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره قیمت فرآورده های گوشتی اظهار کرد: ۴۵ درصد از قیمت مرغ را پوست و استخوان تشکیل می دهد و طبیعا مرغ ها بدون استخوان و پوست در سوسیس و کالباس استفاده می شوند و به همین جهت قیمت این محصولات با قیمت مرغ کامل متفاوت است.

وی درباره فرآورده های گوشتی حاصل از گوشت گوساله گفت: محصولات لوکسی که بالای ۸۰ درصد گوشت دارند، درجه یک و «بغل ران» هستند و از قلوه نمی توان در این محصولات استفاده کرد و به همین جهت قیمت ها متفاوت است.

دبیر و عضو هیئت مدیره صنایع فرآورده های گوشتی با اشاره به اینکه از در سوسیس و کالباس ها از «نیتریت سدیم» برای افزایش دوام این محصولات استفاده می شود، گفت: دوز مصرف نیتریت سدیم در دنیا ۱۸۰ ppm است اما در ایران ۱۲۰ ppm است و از این نظر استانداردها را برای سلامتی بیشتر مردم رعایت می کنیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha