۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
توان تولیدی و بهره‌وری جامعه عشایری اردبیل ۳ هزار میلیارد ریال است
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

توان تولیدی و بهره‌وری جامعه عشایری اردبیل ۳ هزار میلیارد ریال است

اردبیل - آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: جامعه عشایری استان اردبیل به عنوان سه جمعیت برتر عشایری کشور توان بهره‌وری و تولید بیش از ۳ هزار میلیارد ریال را دارد.

معرفت آذری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با آغاز کوچ پاییزه عشایر استان اردبیل که از اول مهرماه تا دهم این ماه ادامه خواهد داشت، جامعه عشایری با حضور در قشلاقات به تولیدات خود در نیم سال دوم ادامه خواهند داشت.

وی ظرفیت تولید جامعه عشایری را بیش از ۱۵۹ هزار تن در بخش باغبانی، زراعت و دام اعلام کرد و گفت: عشایر استان اردبیل توان تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع صنایع دستی را دارند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: در بخش لبنیات جامعه عشایری استان ۴۳ هزار تن شیر، ۵ هزار و ۵۰۰ تن پنیر و بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تن پشم تولید کرده و روانه بازار مصرف می کنند.

آذری افزود: در طول سال با هدف شناساندن تولیدات و معرفی توانمندی جامعه تلاشگر عشایر استان نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های عرضه محصولات تولیدی جامعه عشایری برپا می شود تا امکان عرضه این محصولات به بازار هدف فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا در فصل کوچ پاییزه پشتیبان جامعه عشایری باشیم تا با سلامت کامل جمعیت ۱.۵ میلیون رأس دام خود را بدون تلفات به قشلاقات منتقل کرده و خود جامعه عشایری در قالب ۱۲ هزار و ۹۰۰ خانوار بتوانند با صحت و سلامت کامل کوچ پاییزه خود را انجام دهند.

آذری اضافه کرد: برای تأمین آب شرب جامعه عشایری سعی شده تا در فصل پاییز و زمستان منابع مورد نیاز را تأمین کرده و در کنار آن تأمین سوخت نیز یکی دیگر از هدف‌گذاری های اصلی بوده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل به واکسیناسیون جامعه عشایری در برابر بیماری کرونا نیز اشاره کرد و ادامه داد: اکثر جامعه عشایری استان در ییلاقات و قشلاقات واکسینه شده و تا صد درصد پوشش جمعیتی در دز اول و دوم این عملیات ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha