۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
بهره‌برداری از فناوری امضای دیجیتال
قرارداد قطعه‌سازان شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو؛

بهره‌برداری از فناوری امضای دیجیتال

به منظور تسریع فرآیند تبادل و فعال سازی قراردادهای سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که منجر به افزایش سرعت تامین قطعات خواهد شد، شرکت ساپکو برای طراحی و استقرار سامانه تبادل الکترونیکی اقدام کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، این فناوری به صورت آزمایشی در پنج شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی و به زودی جایگزین امضای دستی و تبادل فیزیکی قراردادها می شود.

نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، موجب تغییر در قیمت خرید قطعات از قطعه‌سازان و به تبع آن صدور الحاقیه‌های متعدد می‌شود و تعدد قراردادهای بین شرکت ساپکو و قطعه‌سازان در زنجیره تامین که در حال حاضر سالانه بالغ بر ۲۰ هزار قرارداد است، سبب کند شدن روند عقد و تبادل قرارداد می‌شود. لذا سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها بر پایه فناوری امضای دیجیتال، به صورت آزمایشی در تعدادی از قطعه‌سازان به‌بهره‌برداری رسید.

فناوری امضای الکترونیک دارای سابقه‌ای طولانی در دنیا و به استناد قانون تجارت الکترونیک دارای پشتوانه قانونی و قابل پیگیری و ردیابی در محاکم و مراجع عمومی در کشور است و از این پس در شرکت ساپکو و در قراردادهای سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو قابل بهره‌برداری خواهد بود. این فناوری، سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو را از طریق سامانه  edoc.sapco.ir و دریافت توکن اختصاصی از امضای الکترونیک مستند شده توسط مراجع رسمی کشور برخوردار خواهد کرد.

از جمله مزایای این فناوری، قابلیت اطمینان و امنیت بسیار بالا، تسریع و تسهیل فرآیند امضای قراردادها توسط صاحبان امضای مجاز، صرفه‌جویی در زمان و مصرف کاغذ، تسهیل قابلیت دسترسی از طریق ابزارهای پرتابل نظیر موبایل و تبلت، پیشگیری از انباشت قراردادها و سلب امکان جعل و استنکاف افراد از حقوق و مسوولیت‌های ناشی از قراردادهای حقوقی است.

شرکت ساپکو، به منظور استقرار فناوری امضای دیجیتال در زنجیره تامین، برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش و عملیاتی‌کردن آن را در دستور کار قرار داده و  به همین منظور با طراحی و پیاده‌سازی سامانه edoc.sapco.ir، علاوه برحذف فرآیندهای بوروکراتیک امضای دستی قراردادها از این فناوری برای تبادل تمام اسناد بهادار اعم از آنالیز و توافقات افزایش یا کاهش قیمت استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha