۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
استقرار اتوبوس ها از فردا در مرز مهران برای بازگشت زائران| بلیت ها ۲ برابر قیمت مصوب عرضه می شود
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری خبر داد

استقرار اتوبوس ها از فردا در مرز مهران برای بازگشت زائران| بلیت ها ۲ برابر قیمت مصوب عرضه می شود

عامری، رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی، اتوبوس های مورد نیاز از فردا در مرز زمینی مهران آماده شده است.

بازار؛ گروه راه ومسکن: «احمدرضا عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: به هرتعداد اتوبوس در مهران مورد نیاز باشد تامین خواهد شد تا زائران حسینی در بازگشت مشکلی نداشته باشند و ما در این زمینه با تمام امکانات در خدمت زائران و هموطنان خواهیم بود.

با توجه به اینکه این اتوبوس ها با یک سر خالی به مهران اعزام خواهند شد، لذا بلیت متقاضیان به دو برابر نرخ مصوب عرضه خواهد شد

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص قیمت بلیت اتوبوس های یاد شده اظهار داشت: با توجه به اینکه این اتوبوس ها با یک سر خالی به مهران اعزام خواهند شد، لذا بلیت متقاضیان به دو برابر نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

ما در سال های قبل برای بازگشت زائران بیش از ۵۰ هزار اتوبوس نیز آماده کرده ایم و امسال نیز شرمنده زائران حسینی نخواهیم بود

عامری با اشاره به سابقه اعزام اتوبوس برای بازگشت زائران ایرانی گفت: ما در سال های قبل برای بازگشت زائران بیش از ۵۰ هزار اتوبوس نیز آماده کرده ایم و امسال نیز شرمنده زائران حسینی نخواهیم بود.

ما متعهد شده ایم که به هر تعدادی اتوبوس نیاز باشد برای بازگشت هموطنان عزیز آماده کنیم
 
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور با بیان اینکه امسال ۶۴ هزا زائران ایرانی به عتبات عالیات عزیمت کرده اند و ما دقیقا نمی دانیم که چه تعدادی از این زائران حسینی از مرز زمینی باز می گردند ولی آنچه که مسلم است ما متعهد شده ایم که به هر تعدادی اتوبوس نیاز باشد برای بازگشت هموطنان عزیز آماده کنیم.

عامری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان بازگشت زائران ایرانی در داخل اتوبوسها تاکید کرد و گفت: به تمام رانندگان تاکید شده است که تمام مسافران باید در داخل اتوبوس پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

از فردا آمادگی داریم عملیات بازگشت زمینی زائران ایرانی را از مرز مهران آغاز کنیم
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی ۵ مهرماه سال جاری برگزار می شود و از همان روز بازگشت زائران ایرانی آغاز خواهد شد و ما از فردا آمادگی داریم عملیات بازگشت زمینی زائران ایرانی را از مرز مهران آغاز کنیم.

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی روز گذشته با اشاره به آماده بودن مرز مهران برای بازگشت زمینی آن دسته از زائران که بلیت بازگشت با هواپیما خریداری نکرده‌اند، گفت: تعداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفر بازگشت زئران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که وزیر راه وشهرسازی در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: یکی از دلایل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی، افزایش ۳۰ هزار نفری ویزاها بود چرا که قرار بود ابتدا ۳۰ هزار نفر به سفر اربعین اعزام شوند، اما درجریان سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق و دیدار با آقای رئیس جمهور، مقرر شد سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

«رستم قاسمی»  افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اربعین هم مقرر شد زائران باید هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و تست منفی هم به همراه داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات برگشت زئران اربعین از روز دوشنبه (فردا) و آمادگی سازمان هواپیمایی کشوری و همه فرودگاه‌های عملیات اربعین و مرزهای سه گانه برای انجام این عملیات خبر داد و افزود: مقرر شد با هدف کاهش اتلاف وقت زائران و تسریع در ترخیص زوران، تست کرونای عملیات بازگشت اربعین فقط از کسانی به عمل آید که علامت‌های ابتلا به کرونا از جمله تب را داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha