۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
تست کرونای زائران بازگشته بصورت چشمی انجام می‌شود
وزیر راه و شهرسازی:

تست کرونای زائران بازگشته بصورت چشمی انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی، بلیت بازگشت خود را خریداری کرده اند و با وجود بازگشایی سه مرز زمینی برای بازگشت، همچنان ناوگان هواپیمایی ایران آماده فروش بلیت است.

به گزارش بازار، رستم قاسمی در حاشیه دیدار از فرودگاه امام خمینی افزود: در خصوص تست کرونای زائران هنگام بازگشت، مقرر شد برای تسریع در تخلیه و انتقال زائران، این تست بصورت چشمی و بدون انجام تست پی سی آر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران که بدلیل وجود مشکلات در فرودگاه‌ها معطل شدند گفت: از ابتدای سفرها تاکید کردیم که باید کرامت و احترام زائران حفظ شود، اما مردم بدلیل بروز مشکلات خسته شده و معترض بودند که البته حق دارند و ما شرمنده مردم شدیم.

قاسمی افزود: نرخ بلیت همه پروازهای شرکت‌های ایرانی به عراق ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) و از مشهد ۶ میلیون تومان است و اگر آژانسی حتی یک ریال بیشتر گرفته باشد حتما تخلف کرده و پول زائران را پس خواهیم گرفت.

وی علت بروز مشکلات در انتقال زائران را علاوه بر مشکلات فنی ناوگان ایرانی، تخلفات شرکت هواپیمایی العراقیه اعلام کرد و افزود: عده‌ای دلال از مردم پول گرفته بودند و بدون تحویل بلیت، مردم را به فرودگاه فرستاده اند که هم اکنون برخی از آن‌ها در زندان هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا ظهر دیروز ۷۲۰ نفر بدون روادید به فرودگاه مراجعه کرده بودند که تا صبح امروز با هماهنگی‌های انجام شده و اخذروادید همه آن‌ها راهی شدند، اما همچنان عده‌ای به فرودگاه مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما از شرکت العراقیه بلیت خریده ایم و ما را به فرودگاه ارجاع داده اند.

وی افزود: ششصد نفر هم در مشهد به فرودگاه مراجعه کرده و می‌گویند ما از شرکت العراقیه بلیت خریده ایم که این امر مشکلاتی را برای فرودگاه‌ها ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی، بلیت و روادید معتبر، تزریق دو دز واسکن کرونا و ثبت نام در سامانه سماح را چهار نیاز سفر اربعین دانست و گفت: اگر مسافری شرایط دیگر را دارد و بلیت تهیه نکرده می‌تواند به فرودگاه مراجعه و بلیت خود را تهیه کند، چون تاکنون همه زائران منتقل شده اند.

قاسمی از اعزام ۶۴ هزار زائر ازطریق مرز هوایی تا شب گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون همه تمهیدات برای بازگشت زائران اندیشیده شده است و تصور می‌کنیم حدود ۳۵ هزار زائر از طریق هوایی به کشور بازگردند.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha