۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
ظرفیت‌های اقتصادی زنجان محور رویکردهای پژوهشی باشد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

ظرفیت‌های اقتصادی زنجان محور رویکردهای پژوهشی باشد

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی زنجان محور رویکردهای پژوهشی باشد و اتاق بازرگانی این موضوع را دنبال می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی زنجان، علی یگانه فرد در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی زنجان و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان، با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش اتاق بازرگانی تلفیقی از مباحث به صورت تئوریک و کاربردی دنبال می‌شود، گفت: در پژوهش‌های اتاق زنجان، گره‌گشایی اقتصادی، با ارائه راهکارها و پیشنهادها و احصای مشکلات، شناسایی بازارهای هدف و مدل‌هایی از تجارت و بازرگانی با توجه به شناخت بازارها و با محوریت ظرفیت‌های بالقوه استان که منفعت آن متوجه استان و مردم باشد، دنبال می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی در کشور را باید به صورت جدی در دستور کار قرار داد،اظهار کرد: پژوهش و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه استان، یکی از پیش نیازهای اصلی عملیاتی شدن برنامه‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه کشورهایی مانند بنگلادش و ترکیه، طی سالهای گذشته با تحقیق و پژوهش بر روی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خود رشد اقتصادی بالایی را تجربه کردند، گفت: باید با اقدامات متمایز در زمینه اقتصاد و حرکت رو به جلو، در راستای ایجاد اقتصادی پویا و مردمی حرکت کنیم.

یگانه فرد با تاکید بر اینکه همراهی علمی و دانشگاهی، یکی از زمینه‌های مهم در توسعه اقتصادی استان است، افزود: تقویت رشته‌های دانشگاهی در بخش‌های تولیدی و صادراتی پرظرفیت، تجربه موفقی است که در برخی از کشورها، رشد اقتصادی و منطقه ای را به دنبال داشته و در استان نیز باید تقویت شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha