۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی سیل و تگرگ به اراضی کشاورزی استان بوشهر
بازار گزارش می‌دهد؛

خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی سیل و تگرگ به اراضی کشاورزی استان بوشهر

بوشهر- جاری شدن سیل و بارش تگرگ در دو روز گذشته در استان بوشهر خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی به اراضی و محصولات کشاورزی وارد کرد.

به گزارش بازار، سیل و بارش تگرگ به قطع ارتباط فیبر نوری در جنوب استان بوشهر نیز منجر شد.

جاری شدن سیل و بارش تگرگ موجب ریزش کوه در مسیر جم – سیراف، مسدود شدن مسیر روستای درویشی-کردلان، مسیر کنگان - عسلویه، شیرینو - گله‌دار و دوراهک به ریز نیز شده بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ارتباط فیبر نوری در جنوب استان بوشهر بر اثر سیل قطع‌شده بود.

علی سملیان افزود: فیبر نوری کنگان جم که در دره اتفاق افتاده بود، با تلاش همکاران مخابرات رفع شد.

مدیرکل راهداری استان بوشهر نیز اظهار داشت: بیش از ۵۰ ریزش کوه در مسیر جم – سیراف بر اثر بارش‌های شدید دو روز گذشته رخ‌داده بود که نیروهای راهداری بلافاصله برای بازگشایی مسیر اقدام کردند.

سید حمیدرضا علم افزود: مسیر روستای درویشی-کردلان، مسیر کنگان - عسلویه، شیرینو - گله‌دار و دوراهک به ریز که دو روز گذشته مسدود شده بودند همان روز بازگشایی شد.

وی گفت: همچنین در همان روز بازگشایی مسیر در سه‌نقطه محور کوهستانی ریز - دوراهک به طول ٨٠٠ متر، پاک‌سازی سطح جاده در محور ساحلی دیر -بردخون و محور روستایی جمرک (از توابع شهرستان دیر) توسط نیروهای راهداری انجام شد.

استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: سیل دو روز گذشته به بخش کشاورزی و تأسیسات شهری و روستایی استان بوشهر خسارت زد.

عبدالکریم گراوند اظهار داشت: ۴۰ نفر از افراد در جنوب استان بوشهر در مناطق سیل‌زده گرفتارشده بودند که با دو فروند بالگرد با کمک و همکاری هلال‌احمر و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی نجات یافتند و مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به وقوع بیش‌ترین بارندگی در جنوب استان و شهرستان‌های کنگان، جم، عسلویه و دیر ادامه داد: شاهد ورود خسارت‌هایی به اراضی کشاورزی، باغ‌ها و تأسیسات شهری هستیم.

گراوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده بر اثر سیل، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل قطع ارتباطات شهرستان جم نیز مرتفع شد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: برای تعیین میزان خسارات وارده به بخش‌های مختلف استان بررسی‌های لازم در حال انجام است و پس از برآورد دقیق به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از خسارت ۳۶۳ میلیارد ریالی سیل و تگرگ به اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری اظهار داشت: محصولات، اراضی و دام‌های که در اثر سیل و تگرگ خسارت به آن‌ها واردشده تحت پوشش بیمه نبودند.

وی از وارد شدن خسارت به ۳۰۰ هکتار نخیلات شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: در جریان وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به گرده‌افشانی نخیلات جم به حجم ۳۰۰ هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را مختل کرد.

منوچهری بابیان اینکه به ۸۱۰ هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطرنشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان ۳۵ درصد خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان خسارت واردشده به باغات مرکبات و زیتون جم را ۳۵۱ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش ۲ روز گذشته به ۸۱۳ هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه‌فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به ۸۰۰ هکتار اراضی جو و گندم دیم و ۱۳ هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: میزان خسارت واردشده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه‌فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن ۱۶۰ دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل ۲ روز گذشته در جنوب استان بوشهر به ۱۶۰ رأس دام کوچک، ۲۵۰ قطعه مرغ بومی و ۱۰ تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت ۳.۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برآورد اولیه خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی است.

کد خبر: ۱۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha