سهم ۹۴۸ میلیون دلاری بازار بلاک چین در بخش کشاورزی تا سال ۲۰۲۵
شفافیت زنجیره تامین مواد غذایی با بلاک چین

سهم ۹۴۸ میلیون دلاری بازار بلاک چین در بخش کشاورزی تا سال ۲۰۲۵

با توجه به اینکه بلاک چین شفافیت را برای صنایع به همراه می آورد؛ از این رو انتظار می رود تا بازار این فناوری در بخش کشاورزی هم با رشد همراه باشد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: به گزارش «اُپن پی ار»، اندازه بازار جهانی بلاک چین در حوزه کشاورزی و زنجیره تامین مواد غذایی در سال ۲۰۲۰، ۱۳۳ میلیون دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۵ به ۹۴۸ میلیون دلار  و نرخ رشد مرکب سالانه ۴۸.۱ درصد در طول دوره پیش بینی برسد.

عمده کاربردهای فناوری بلاک چین در غذا و کشاورزی شامل قابلیت ردیابی محصول، ردیابی و مشاهده، پرداخت و تسویه، قرارداد هوشمند، حاکمیت، ریسک و مدیریت انطباق است

فناوری بلاک چین انقلابی در صنعت غذا و کشاورزی ایجاد کرده، به طوری که به افزایش قابلیت های تصمیم گیری سازمان ها. چندین کاربرد بالقوه کمک کرده است. عمده کاربردهای فناوری بلاک چین در غذا و کشاورزی شامل قابلیت ردیابی محصول، ردیابی و مشاهده، پرداخت و تسویه، قرارداد هوشمند، حاکمیت، ریسک و مدیریت انطباق است. انتظار می رود بازار بلاک چین به دلیل افزایش تقاضا برای شفافیت زنجیره تامین، رشد کند. محرک اصلی بازار بلاک چین به دلیل تعداد فزاینده موارد تقلب در مواد غذایی است. نرخ رشد شرکت های کوچک و متوسط ​​بیشتر است زیرا چندین استارت آپ در حال سرمایه گذاری در این بازار در سراسر جهان هستند و مزایای این فناوری را درک کرده اند.

براین اساس انتظار می رود زیر گروهای اپلیکیشن، قابلیت ردیابی، ردیابی و رویت محصول، بیشترین رشد بازار را در بازار چربی ها و روغن های تخصصی در دوره پیش بینی به خود اختصاص می دهد. با استفاده از فناوری بلاک چین، شرکتها می توانند محصولات خود را با ارائه اطلاعات کامل به مشتریان نهایی - از مبدا تا سفره - ادعا و احراز هویت کنند. همچنین اهمیت این برنامه ها با گسترش همه گیری کووید ۱۹ بسیار افزایش یافته است. برآورد می شود که بازار بلاک چین در جهان پس از همه گیری هم رشد کند، زیرا شفافیت و قابلیت ردیابی زنجیره ارزش غذایی نیاز فزاینده ای را در صنایع غذایی جهان به این فناوری ایجاد کرده است.

 همچنین زیر گروه های ارائه دهنده، ارائه دهنده اپلیکیشن و راه حل ها پیش بینی می شود که در دوره پیش بینی سریعترین رشد را در بخش بلاک چین در  حوزه کشاورزی و زنجیره تامین مواد غذایی داشته باشد.

ارائه دهندگان برنامه و راه حل ها نهادهای شخص ثالثی هستند که راه حل های بلاک چین را برای مشتریان در سراسر کشاورزی و صنایع غذایی توزیع و مدیریت می کنند. این تامین کنندگان فناوری های بلاک چین را ارائه می دهند که احتمالاً با کاهش داده های معاملاتی و ارائه اصلاحات و احراز هویت دوره ای برای نیازهای تجاری و نظارتی، ارزش تجاری بالایی را برای شرکت ها به همراه می آورند.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha