۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
«ایران اگروفود»؛ نمایشگاهی با حضور متخصصین صنایع غذایی و عقد قراردادهای آینده دار
«بازار» از نمایشگاه «ایران اگروفود» گزارش می دهد

«ایران اگروفود»؛ نمایشگاهی با حضور متخصصین صنایع غذایی و عقد قراردادهای آینده دار

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در حالی برگزار می شود که بازدیدکنندگان غالبا متخصصان این صنعت هستند و غرفه داران امیدوار به برقراری ارتباطات هدفمندتر از دوره های قبل هستند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بیست و هشتمین دوره نمایشگاه تخصصی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود) در شرایطی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است که  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار دومین روز نمایشگاه با استقبال بالای شرکت کنندگان روبرو بود.  در این بین نکته قابل توجه حضور بازدید کنندگان خارجی در نمایشگاه است که به گفته غرفه داران این خود بیانگر عادی شدن روال کسب و کار و تجارت بعد از حدود یک سال و نیم وقفه است.  

حضور بازدیدکنندگان تخصصی صنعت زمینه ساز عقد قراردادهای آینده دار و مثمر ثمر است
حامد نیک بین مدیر عامل یک شرکت تولید کننده انواع روغن و محصولات مبتنی بر کنجد در خصوص نمایشگاه به خبرگزاری «بازار» می گوید: امسال سومین سال است در نمایشگاه حضور داریم. سال گذشته و امسال به دلیل کرونا مراجعه کنندگان کم بوده اند اما بزرگترین حُسن این نمایشگاه این است که فقط متخصص ها در این نمایشگاه حضور دارند و برای بازدید می آیند؛ یعنی افراد متفرقه حضور نداشته اند به همین دلیل می توانیم قراردادهایی با چشم انداز خوب منعقد کنیم.

«ایران اگروفود»؛ نمایشگاهی با حضور متخصصین صنایع غذایی و عقد قراردادهای آینده دار

استقبال بالا از نمایشگاه نوید بخش عادی شدن روال تجارت صنایع غذایی 
احسان شیخ الاسلامی، مدیر بازرگانی یک شرکت بازرگانی برنج نیز در خصوص نمایشگاه به خبرگزاری «بازار» می گوید: الان چند سال است در نمایشگاه حضور داریم. امسال خوشحالیم که برگزار شد با توجه به شرایط کرونا پیش بردن این کار تولید و بازرگانی سخت بوده اما در کل به نسبت پارسال بهتر بوده است. استقبال بالا بوده و می توان امیدوار بود بازار به روال عادی زودتر برگردد.

چون  تحریم هستیم بسیاری از قراردادها را نمی توانیم به سرانجام برسانیم به همین دلیل بازرگانان خارجی حاضر در نمایشگاه علیرغم اینکه  بسیار تمایل دارند با ما کار کنند نمی توانند به راحتی اعتماد کنند و نگران هستند به تعهدات خود عمل کنیم

به دلیل تحریم ها و بدقولی در انجام تعهدات،  بازدیدکنندگان خارجی برای عقد قرارداد چندان به تولیدکنندگان ایران اعتماد نمی کنند و تحقق آن مستلزم گذر زمان است
سید حمید محقق مدیر عامل شرکت تولید، بسته بندی ادویه، حبوبات و گیاهان دارویی نیز به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه خوب بوده اگرچه همیشه مشکلاتی وجود دارد و محل نمایشگاه باید یکسری امتیازات داشته باشد که در این نمایشگاه چنین امتیازاتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه بازددید کننده خارجی هم بود در این نمایشگاه زیاد حضور یافته است می افزاید: بازدید کنندگان خارجی غالبا از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اطراف مثل ترکیه و عراق هستند. با این وجو می توان گفت معمولا سخت اعتماد می کنند و باید زمان بگذرد بگذرد تا بتوانند با ما قرارداد ببندند و کار کنند در واقع چون ما در تحریم هستیم بسیاری از قراردادها را نمی توانیم به سرانجام برسانیم به همین دلیل بازرگانان خارجی حاضر در نمایشگاه علیرغم اینکه بسیار تمایل دارند با ما کار کنند اما  نمی توانند به راحتی اعتماد کنند غالبا نگران این هستند که نتوانیم آنچه می خواهند را به طور متداوم تامین کنیم.

«ایران اگروفود»؛ فرصتی مناسب برای عقد قراردادهای مبتنی بر صادرات انواع محصولات غذایی کشور است
علی قلی زاده، مدیرعامل یک شرکت تولید آرد و شیرخشک نیز که برای پنجمین سال است در نمایشگاه غرفه دارند در گفتگو با خبرگزاری «بازار» می گوید: نمایشگاه امسال بسیار عالی است و هم شرکت کنندگان و هم بازدید کنندکان بسیار زیاد هستند که این خود نوید بخش انعقاد قراردادهای بلند مدت است. بخصوص اینکه همه حضار تخصصی هستند. از سوی دیگر چون افراد حاضر در نمایشگاه در تمام حوزه ها از  تولید کننده گرفته تا توزیع کننده و تامین کننده غالبا قوی هستند و در حوزه صادرات نیز فعالیت دارند موجب شده که تعاملاتی که با یکدیگر برقرار می کنند نه تنها برای کار در بازار داخلی مثمر ثمر باشد بلکه زمینه های خوبی نیز برای پوشش دادن فعالیت یکدیگر در بازارهای خارجی را نیز فراهم می سازد.  

«ایران اگروفود»؛ نمایشگاهی با حضور متخصصین صنایع غذایی و عقد قراردادهای آینده دار

نمایشگاه فرصتی مغتنم برای معرفی شرکت های نوپا است
«هادی تقی پوران» مدیرعامل شرکت تامین کالا که به صورت اینترنتی فعالیت می کند به خبرگزاری «بازار» می گوید: با توجه به اینکه ما شرکت نوظهوری هستیم  این نمایشگاه بهترین فرصت برای ما بود تا بتوانیم شرکت های بسیاری را برای عضویت در سامانه مان پیدا کنیم. در حالی که در حالتی غیر از نمایشگاه این کار سخت تر و زمانبرتر خواهد بود. از سوی دیگر می توانیم با دید و بازدید در این نمایشگاه و برگزاری جلسات هدفمند تعداد شرکت های عضو این سامانه را ارتقا بدهیم و به این ترتیب فروشگاه های بیشتری نیز تمایل پیدا می کنند که از اپلیکیشن ما استفاده کنند.

«اگروفود»  زمینه خوبی برای جمع شدن تولید کنندگان، بازرگانان، شرکت های توزیع کننده، تامین کنندگان مواد اولیه و غیره فراهم کرده که این امر برقراری و گسترش ارتباطات با بازارگانان داخلی و خارجی را تسهیل خواهد کرد

برقراری ارتباطات مستمر و هدفمند با متخصصان صنایع غذایی و کشاورزی در این نمایشگاه بسیار تسهیل شده است
«شهرزاد کمالی» مشاور کیفیت و تولید یک شرکت تولیدی فعال در حوزه صنعت شیلات نیز استقبال از نمایشگاه را خوب می داند و به خبرگزاری «بازار» می گوید: به نظر می رسد با توجه به  بازاری که تولید کنندگان در شرایط فعلی دارند حضور در این نمایشگاه بسیار کمک کننده باشد به خصوص اینکه بازدید کنند متفرقه کمتر حضور دارند و همه آنهایی که در اینجا حضور دارند چه به عنوان غرفه دار و چه به عنوان بازدید کننده برای توسعه کسب و کار و برقراری ارتباطات مستمر و هدفمند حضور یافته اند.

 وی می افزاید: به عبارت ساده تر این نمایشگاه تخصصی زمینه خوبی برای جمع شدن تولید کنندگان، بازرگانان، شرکت های توزیع کننده، تامین کنندگان مواد اولیه و غیره فراهم کرده که این امر برقراری و گسترش ارتباطات را تسهیل تر خواهد کرد. بخصوص اینکه بازدید کننده خارجی نیز زیاد است و فرصت خوب برای برقراری ارتباطات با بازرگانان خارجی محسوب می شود.

نمایشگاه محلی برای معرفی برندهای نوپا و استحکام روابط برندهای قدیمی است
«آناهیتا پزشکی» مسئول خرید یک شرکت تولید پنیر پیتزا و خامه قنادی نیز با بیان اینکه حدود ۷ سال است در این نمایشگاه حضور داریم به خبرگزاری «بازار» می گوید: تا به امروز که دومین روز نمایشگاه بوده بسیار استقبال زیاد بوده است و لذا بودن در چنین نمایشگاهی نه تنها به شناحته شدن برندها به خصوص برندهای نوپا کمک می کند بلکه زمینه ای برای آشنا شدن با همکاران و هم صنفی ها یمان فراهم می کند.

«ایران اگروفود»؛ نمایشگاهی با حضور متخصصین صنایع غذایی و عقد قراردادهای آینده دار

اگرچه حضور بازدید کننده تخصصی صنعت فرصت خوبی برای ما محسوب می شود اما عدم حضور عموم مردم در نمایشگاه باعث می شود نتوانیم محصولات خود را به مصرف کنند نهایی از نزدیک معرفی کنیم

عدم حضور بازدید کنندگان عموم فرصت معرفی محصولات را به مصرف کنندگان نهایی از ما گرفته است
«حسین اقدم» مدیر فروش یک شرکت تولید کننده روغن های گیاهی و همچنین سازنده دستگاه های روغن کشی به خبرگزاری «بازار» می گوید: برای پنجمین سال است که در این نمایشگاه به عنوان غرفه دار حضور داریم. همانطور که می دانید امسال نیز به واسطه کرونا ورود عموم امکان پذیر نیست و غالبا افراد تخصصی این حوزه آن هم غالبا از طریق کارت دعوت شرکت های مختلف حضور دارند.

وی می افزاید: درست است که بازدید کننده تخصصی از نظر تجاری یک حسن برای ما محسوب می شود اما به هر حال حضور عموم مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی خود برای آشنا شدن با محصولات شرکت های مختلف و مقایسه کردن کیفیت ها بسیار مهم است امسال از این امکان بی بهره هستیم.

شرایط بازاریابی موثر در این نمایشگاه برای شرکت کنندگان به خوبی فراهم شده است
«الهه مقدم» مدیر صادرات یک شرکت تولید بطری های نوشیدنی و بطری های مخصوص انواع آبمیوه به خبرگزاری «بازار» می گوید:  ما همه ساله در این نمایشگاه حضور داریم با این وجود تا به امروز که دومین روز نمایشگاه است بر خلاف دیگر سالها مشتریان تخصصی حوزه صادراتی مان کمتر بوده است غالبا و مشتریان داخلی حضور خوبی داشتند. با این وجود با توجه به اینکه شرکت های تخصصی تولید کننده محصولات آب میوه و نوشیدنی ها حضور پرر رنگی دارند زیاد بوده و به نظر می رسد این نمایشگاه فرصت بسیار خوب بری معرفی محصولات و همچنین بازاریابی آنها فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha