۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
میزان بارش های استان همدان کاهش ۴۲ درصدی را ثبت کرد
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

میزان بارش های استان همدان کاهش ۴۲ درصدی را ثبت کرد

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه میزان بارش های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی داشته است، گفت: پرونده بارش‌های استان همدان در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بسته شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه میزان بارش های سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ برابر ۴۷۰ میلی متر بوده است، عنوان کرد: میزان بارش های سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برابر ۲۸۱ میلی متر و در بلند مدت برابر ۳۶۰ میلی متر گزارش شده است.

وی عنوان کرد: میزان بارش های سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش ۴۲ درصدی و نسبت به بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در خصوص وضعیت حجم سدهای همدان نیز تشریح کرد: حجم فعلی سداکباتان برابر ۶ میلیون ۳۵۰ هزار متر مکعب است که هم اکنون ۱۹ درصد آن پر و میزان آب شرب آن برابر ۹۲۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده در خصوص وضعیت سد آبشینه نیز عنوان کرد: حجم این سد برابر یک میلیون ۳۸۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن نیز در حال حاضر برابر ۲۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو نیز برابر یک میلیون ۴۸۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۳۲ درصد است، ادامه داد: سد سرابی تویسرکان نیز دارای حجم سه میلیون ۱۷۰ هزار متر مکعب است که هم اکنون ۳۵ درصد آن پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان به وضعیت سد کلان ملایر نیز اشاره کرد و افزود: حجم این سد برابر ۳۹ میلیون ۴۴۰ هزار متر مکعب و هم اکنون درصد پر بودن آن برابر ۸۸ درصد است.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha