۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
لزوم راه‌اندازی میز کشمش در کشور/کشمش را به نزدیکترین رقم واقعی خود می‌رسانیم
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

لزوم راه‌اندازی میز کشمش در کشور/کشمش را به نزدیکترین رقم واقعی خود می‌رسانیم

همدان - سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس قیمت کشمش را از مهمترین دغدغه باغداران عنوان و خرید حمایتی کشمش را از بهترین مدل‌ها برای حمایت از باغداران و پایان دادن به دل‌نگرانی‌های آنان قلمداد کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی؛ حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه بررسی مشکلات باغداران و تولیدکنندگان انگور و کشمش شهرستان ملایر؛ ملایر را با دو برند جهانی یکی از شهرهای برتر در ایجاد امنیت غذایی کشور دانست.

حجت الاسلام آزادی‌خواه خواستار رسیدگی به پنج اولویت مهم طرح فراز، اصلاح شیوه تبدیل انگور به کشمش، تعیین قیمت کشمش، تنوع در ارقام انگور و راه‌اندازی میز انگور و کشمش شد و تقویت فرهنگ‌سازی در بین باغداران برای اجرای طرح فراز را ضروری خواند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به فعالیت ۷۰ واحد فرآوری کشمش و اختصاص بیش از نیمی از صادرات استان همدان به این شهرستان، قیمت کشمش را از مهمترین دغدغه باغداران عنوان و خرید حمایتی کشمش را از بهترین مدل‌ها برای حمایت از باغداران و پایان دادن به دل‌نگرانی‌های آنان قلمداد کرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه متوسط قیمت جهانی کشمش ۱.۵ دلار تخمین زده شده است، بیان کرد: با این قیمت هنوز فاصله داریم و این موضوع به ضرر باغدار است و با اهتمام وزیر جهاد کشاورزی در تلاش هستیم قیمت کشمش را به نزدیکترین رقم واقعی خود برسانیم تا باغدار متضرر نشود.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha