۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
خانه بلاک چین اتحادیه منطقه ای با دیدگاه جهانی ا مصرف ۴ درصد برق کشور برای استخراج رمززارز صحت ندارد
رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین مطرح کرد

خانه بلاک چین اتحادیه منطقه ای با دیدگاه جهانی ا مصرف ۴ درصد برق کشور برای استخراج رمززارز صحت ندارد

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: از مسئولان درخواست می کنم برای قانونگذاری در حوزه رمز ارزها نظرات اعضای این کمیسیون را بشنوند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: علی پاک باخته گان زنجانی عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به فعالیت هایش در سازمان نظام صنفی رایانه ای اشاره کرده و اظهار کرد: از چند ماه گذشته ریاست کمیسیون رمز ارزو بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانهای استان البرز را عهده دار شدم که در ابتدا این کمیسیون ها در استانها تشکیل شد و مدتی است کهعضو اصلی کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هستم که در همین جا از مسئولان درخواست می کنم برای تصمیم گیری و قانونگذاری، نظرات اعضای این کمیسیون را بشنوند چون افراد متخصص در این حوزه در این کمیسیون گردهم آمدند.

وی ادامه داد: در ذیل این کمیسیون چهار کارگروه شامل کار گروه تبادل برای صرافی های داخلی، کارگروه استخراج (کسانی که به صورت قانونی فعالیت استخراج انجام می دهند، می توانند عضو کارگروه شوند)، کارگروه تعمیرات ماینر ها (مجوزهایی از طرف سازمان به تعمیر کنندگان ماینر ها داده می شود) و کارگروه چهارم با عنوان آموزش و رسانه تشکیل شد که ریاست این کارگروه بعهده اینجانب است.

 مصرف ۴ درصد برق کشور برای استخراج رمز ارز صحت دارد؟

پاک باخته گان زنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا مزرعه ای واقع در غرب تهران که گفته می شد چهار درصد از برق کل کشور را به صورت غیر قانونی برای استخراج رمز ارز استفاده میکند صحت دارد؟ توضیح داد: به اعتقاد بنده این چهار درصد کاملا اغراق است چون ما به طور کلی ۸۵ هزار مگاوات برق تولیدی کشور است، منهای نیروگاه های خاموش؛ (در کمیسیون به این موضوع پرداختیم که این نیروگاه ها باید فعال شوند) که ۴ درصد از برق کشور حدود ۳۴۰۰ مگاوات می شود؛ بنده همین جا اعلام می کنم اگر این میزان برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می دهم که این کمیسیون میتواند سالیانه ٢٥٠ تا ۳٠٠ هزار میلیارد ریال درآمد برای دولت ایجاد کند. رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران با اشاره به فعالیت این مجموعه توضیح داد: خانه بلاکچین ایران یک اتحادیه منطقه ای با دیدگاه جهانی است که با هدف هماهنگ کردن فعالیت های داخلی و بین المللی برای ایجاد کارآمدترین روش ها برای پیشرفت این صنعت بر پایه عدالت پایدار و توسعه همه جانبه تمامی فعالین این رشته پایه گذاری شده است.

وی افزود: این دفتر برای ایجاد سیاست های پیشرونده، افزایش قابلیت های همکاری بین المللی و همکاری در سیاست های کلیدی نظارتی جهانی برای رسیدن به دنیایی با فرصت های برابر در رقابت کار می کند.

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران ادامه داد: هدف ما در خانه بلاک چین، آموزش افراد حقیقی و حقوقی و سیاستگذاران برای درک مفهوم ICO ها و استفاده درست از آنهاست، در عین حال ارائه روش های استاندارد و مبتنی بر اصول سرمایه گذاری و بازاریابی در چارچوب الزامات هر صنعت است و تحلیل های درست از منابع شناخته شده از اطلاعات کلیدی بازار ارائه می دهد.

پاک باخته گان زنجانی افزود: یکی دیگر از اهداف خانه بلاک چین، ایجاد تعادل درست بین خلاقیت و نوآوری واقعی و واقع بینانه براساس قوانین حاکم بر تجارت بگونه ای است که بعضی سود جویان موجب اخلال در بازار و در نتیجه از بین رفتن اعتماد و اطمینان بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران نشوند.

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین در عین حال بیان کرد: برنامه نویسی، آموزش، پژوهش، تحلیل گری، معامله گری و تولید محتوا برای نشریه رمز ارزها از دیگر فعالیت های این مجموعه است، در عین حال موفق شدیم مجوز اولین نشریه رمز ارزها را از وزارت ارشاد بگیریم که تا به حال پنج شماره از آن به چاپ رسیده است و محتوای مناسبی برای علاقه مندان به این حوزه دارد.

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه رمز ارزها و موضوعات مرتبط با این حوزه خبر داد و اظهار کرد: قرار است دوره های آموزشی برگزار کنیم که از ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای و در عین حال رئیس کمیسیون رمز ارز تقاضا کردیم در این زمینه توجه و همکاری لازم را داشته باشند تا این جلسه آموزشی با خروجی بهتری برگزار شود. همچنین از مسئولان، مدیران بانک ها، وزرا و نمایندگان مجلس درخواست میکنیم در این دوره ها شرکت کنند که این دوره ها توسط خانه بلاک چین با همکاری سازمان نظام صنفی، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه ملی شیراز، آکادمی بین المللی اَپتِک هندوستان و ٣ دانشگاه بین المللی برگزار می شود و بعد از برگزاری دوره ها، گواهینامه ای نیز با لوگو دانشگاههای اعلام شده به شرکت کنندگان داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های این شرکت نیز توضیح داد: ما در عرصه های بین المللی، فعالیت هایی را در کشورهای انگلستان، اوکراین، ترکیه، عراق و عمان داریم و برای اولین بار در دنیا نیز از دستگاه POS اندرویدی بیت کوین بربستر لایتنینگ در هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند که در خرداد ماه سال جاری در استانبول برگزار شد، رونمایی کردیم که هدف اصلی ما این است که کشورمان و فعالان ایرانی این حوزه را به عنوان توسعه دهندگان صنعت بلاکچین به دنیا معرفی کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود به مردم هشدار داد: به هیچ وجه قبل از آموزش وارد این حوزه نشوند، بهتر است در ابتدا دورههای آموزشی معتبر را سپری کنند و با علم و دانش بتوانند با موفقیت در این حوزه وارد شوند.

وی همچنین با بیان اینکه اولین دستگاه ATM رمز ارز را در ایران رونمایی و تولید کردیم گفت: حدود ۱۹ سال در معاملات مالی بازارهای جهانی فعالیت دارم و در طی این سالها با اندیکاتورهایی مواجه می شدم که می توان گفت تحلیل درستی را از بازارهای مالی ارائه نمی دادند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می کرد بنابراین ما در شرکت فناور دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان تلاش کردیم به این سمت برویم که از طریق هوش مصنوعی، اندیکاتوری تولید کنیم که بر اساس دیتاهایی که از سراسر دنیا جمع میکند مسیر درست و نمودار صحیحی را ایجاد کند و در عین حال ربات های تحلیل گری بر پایه هوش مصنوعی داریم که بازار را تحلیل می کند و نشان می دهد بهتر است در چه مسیری حرکت کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: تقاضا میکنم مسئولان به این امر بیشتر توجه کنند و آگاهی رسانی برای عموم مردم افزایش یابد؛ به اعتقاد بنده فرا فناوری بلاک چین بسیار برای کشور درآمدزاست و مسئولان بعد از آموزش و آگاهی سازی می توانند در بستر قانونگذاری اقدام کنند.

پاک باخته گان زنجانی همچنین با اشاره به نمایشگاه جیتکس که همه ساله در دوبی برگزار می شود اظهار کرر: مجموعه ما امسال برای اولین بار در جیتکس حضور خواهد داشت که این نمایشگاه می تواند نتیجه و خروجی مفیدی برای ما به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه پول مجازی بر خلاف رمزارز، لزوماً رمزنگاری شده نیست یادآورشد: در پولهای مجازی، همچنان شخص ثالثی وجود دارد که بهطور متمرکز بر این پول نظارت دارد. ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکلهای رمزگذاریشده طراحی میشوند و هدفشان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاهبرداری ارزی است.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی ارز دیجیتال در غیر متمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد افزود: در نتیجه، دیگر خبری از دخالت دولتها در مدیریت و پیشبرد پروژههای موجود در شبکه بلاکچین نیست. شبکه بلاکچین، شبکهای وسیع و گسترده است که ارزهای دیجیتالی در بستر آن تبادل میشوند. استفاده از انواع ارز دیجیتال برای تراکنشهای مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلیدهای عمومی و خصوصی وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha