۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
عقبگرد در بورس مازندران| ۸۰ درصد سهامداران دست به فروش زدند
بازار بررسی کرد؛

عقبگرد در بورس مازندران| ۸۰ درصد سهامداران دست به فروش زدند

ساری- ۸۰ درصد سهامداران مازندران در هفته ای که بورس منفی شد و شاخص قیمت ریزش کرد، اقدام به عقب نشینی و فروش سهام کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، در آخرین هفته تابستان و روزهای منتهی به پاییز، بازار بورس قرمز پوش و منفی شد و این عامل اکثریت سهامداران تالار شیشه ای در استان را وادار به فروش سهام کرده است.

حجم معاملات که هفته قبل وارد کانال ۵۰۰ میلیون فقره ای شده بود، این هفته با ۱۰۰ میلیون فقره کاهش به کانال ۴۰۰ میلیون معامله ای بازگشت و شاخص قیمت کل نیز ۱۰۱ هزار واحد ریزش کرد.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینه ۳۹۸ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۱۵۴ سهم هفته جاری در بورس استان معامله شد، ارزش این میزان معاملات را پنج هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی ارزش سهام خریداری شده را هزار و ۹۱ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام را چهار هزار و ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سرمایه گذاری پارسیان آریان و پتروشیمی فارابی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: ۲۱ درصد کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۷۹ درصد مربوط به فروش بوده است و شاخص قیمت نیز با ۱۰۱ هزار و ۸۱۱ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و و ۳۸۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

عقبگرد بورس در مازندارن به کانال ۴۰۰ میلیون در حالی است که هفته قبل حدود ۵۰۰ میلیون سهام در بورس استان معامله شده بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha