۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
استفاده از تجربه بنگاه‌های چینی برای بازگشت به کار صنایع معدنی ایران
در جلسه آنلاین کمیسیون معادن اتاق ایران مطرح شد

استفاده از تجربه بنگاه‌های چینی برای بازگشت به کار صنایع معدنی ایران

نخستین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در سال ۹۹ به‌صورت آنلاین برگزار شد و در آن ضمن بررسی تازه‌ترین تحولات بازار کامودیتی‌ها، مقرر شد تجربه بنگاه‌های چینی در خصوص نحوه بازگشت به کار و تداوم تولید، برای ادامه فعالیت صنایع معدنی کشور مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید به‌صورت آنلاین و با دو دستور کار بزرگداشت یادبود مرحوم ابوالقاسم شفیعی، رئیس انجمن سنگ‌های تزیینی و بررسی افت قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی برگزار شد.

سجاد غرقی، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: در این جلسه نماینده انجمن مس از افت شدید قیمت مس گزارش‌هایی داد که از حدود ۶ هزار و ۲۵۰ دلار در بهمن‌ماه اکنون به ۴ هزار و ۴۱۷ دلار در هر تن رسیده و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

غرقی تصریح کرد: در سایر محصولات معدنی هم‌چنین روندی پیدا شده و بر این اساس نیازمند یک سیاست جدی برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی ازجمله معدن هستیم و در این جلسه بنا شد تا بسته مربوطه را کمیسیون تهیه و به دولت ارائه کند.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به اینکه تبعات و زمان بحران کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد، افزود: حاضران در این جلسه آنلاین متفق‌القول بودند که این بحران طولانی‌مدت بوده و این احتمال وجود دارد که در طول سال ۹۹ به‌صورت حاد با این مسئله مواجه خواهیم بود و از سال ۱۴۰۰ ممکن است بتوانیم شرایط متعادل‌تری در پیش بگیریم.

او با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال «جهش تولید» گفت: پیشنهادهای کمیسیون در رابطه با این مسئله قرار شد در جلسه‌ای پس از تعطیلات تدوین شده و به‌عنوان پیشنهاد ارائه شود و همچنین برقراری ارتباط با مجموعه‌های تجار و تولیدکنندگان چینی برای بررسی نحوه گذار آنها از بحران کرونا موردتوجه قرار گرفت که آقای جعفری طهرانی به‌عنوان یکی از حاضران در این جلسه بنا شد به دنبال برقراری ارتباط با این بنگاه‌ها شود.

غرقی ادامه داد:‌ دراین‌ارتباط قرار است تلاش کنیم تا تجربه بنگاه‌های چینی را در خصوص نحوه بازگشت به کار و نحوه تداوم تولید مدنظر قرار دهیم.

او تصریح کرد: در این جلسه بنا شد تا واحد تحقیق و توسعه کمیسیون گزارشی از سناریوهای محتمل در خصوص شیوع ویروس کرونا و اثرات آن بر اقتصاد و به‌طور خاص سناریوهای مرتبط با معدن و صنایع معدنی در داخل ایران و تأثیر آن بر بازارها، صادرات و تولید تهیه کند.

این جلسه به‌صورت آنلاین با حضور اعضای مختلف از تهران، یزد، کرمان، اصفهان، زنجان، مشهد و اعضای کمیسیون در نقاط مختلف ایران و حتی اعضای خارج از ایران ازجمله کانادا و روسیه به‌صورت هماهنگ میان اعضای کمیسیون برگزار شد.

کد خبر: ۱۰٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha