۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
واردات خودروهای هیبریدی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است
کارشناس بازار خودرو:

واردات خودروهای هیبریدی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است

لرستان- علیزاده، کارشناس بازار خودرو گفت: واردات خودروهای هیبریدی، بنزینی و گازسوز نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشور و به خصوص حوزه خدمات پس از فروش است. 

امیرحسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خودرو هم مثل سایر کالاهای نهایی برگرفته از مجموع مواد اولیه ای چون فولاد، پلیمر و ...است که افزایش هر کدام از این مواد قطعا در نرخ محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود. 

وی افزود: غیر از مواد اولیه، هزینه های سربار، حقوق و دستمزد نیز بر فرآیند قیمت تمام شده موثر است که به نظر می رسد برای کنترل قیمت نهایی محصول، سیاست گذار باید کل زنجیره تامین را مد نظر قرار بدهد.

کارشناس بازار خودرو عنوان کرد: در تمام دنیا خودرو یک کالای مصرفی است که متاسفانه در ایران تبدیل به کالای سرمایه ای شده است و اغلب خریداران برای سود بردن، این کالا را تقاضا می کنند که دولت جدید باید سیاست‌هایی را اعمال کند که بتواند این محصول را از کالای سرمایه ای به مصرفی تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر اختلاف قیمت بین خودروساز و بازار نیز به این واسطه گری دامن زده است که قطعا با اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده و اعمال تصمیمات درست در بازار، می توان تا حدودی بازار خودرو را متعادل کرد.

علیزاده تصریح کرد: در ماده چهار طرح واردات خودرو آمده است که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات یا خدمات مرتبط به انواع صنایع نیروی محرکه، نسبت به واردات خودروهای یا هیبریدی (تمام برقی) و خودروهای بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره یا بالاتر معادل ارزش صادراتی اقدام کند. 

وی ادامه داد: قطعا چنین بندی نیازمند زیرساخت های لازم در کشور و به خصوص حوزه خدمات پس از فروش است؛ البته قطعا هر برنامه و طرحی مزایا و معایبی هم دارد که در جلسات کارشناسی قطعا باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha