۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران
طی ۵ ماه نخست ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به رشد ۱۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: در این دوره زمانی جمعا ۹۰۶ هزار و ۲۱۸ TEU کالای کانتینری در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.
 
وی در خصوص عملیات کانتینری در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های سازمان جهت افزایش آن، گفت: در این دوره زمانی، در مجموع ۹۰۶ هزار و ۲۱۸ TEU کالای کانتینری در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به (۷۹۸ هزار و ۴۷۸ TEU) مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
 
بندر شهیدرجایی؛ صدرنشین عملیات کانتینری
وی ادامه داد: بیشترین میزان عملیات کانتینری مربوط به بندر شهیدرجایی به مقدار ۶۹۴ هزار و ۴۵۰ TEU بوده که ۸۷ درصد از عملیات کانتینری کشور را شامل می‌شود و این میزان رشد در حالی رخ داده که اکثر بنادر کشور با وضعیت قرمز کرونایی روبرو بوده، ولی با برنامه ریزی‌های انجام شده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شاهد افزایش عملکرد کانتینری در بخش دریایی کشور بودیم.
 
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این سازمان در حال مذاکره جهت بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور به خصوص بندر شهیدرجایی است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم حمل و نقل کانتینری را بین بنادر جنوبی کشور با اروپا، چین و خاورمیانه افزایش دهیم و اینگونه شاهد افزایش عملیات کانتینری در بنادر کشور باشیم.
 
اقدامات مهم سازمان بنادر در راستای افزایش عملیات کانتینری
کوهساری با اشاره به اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص افزایش عملیات کانتینری، گفت: افزایش عملیات کانتینری در بنادر کشور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که از سوی سازمان بنادر مدنظر قرار گرفته، در این میان تکمیل و بهره برداری از فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی یکی از اقدامات است که با بهره برداری از آن، ظرفیت این بندر از ۶، ۵ میلیون TEU به ۸.۵ میلیون TEU افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha