۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
ذخیره سازی ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان بر روی تکنولوژی زنجیره بلوکی تا سال۲۰۲۵
«بازار» گزارش می دهد

ذخیره سازی ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان بر روی تکنولوژی زنجیره بلوکی تا سال۲۰۲۵

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران گفت : طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد از سپتامبر ۲۰۱۵ پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان بر روی تکنولوژی زنجیره بلوکی ذخیره خواهد شد.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: علی پاک باخته گان زنجانی در جشنواره رمز موفقیت(مدیران و کارآفرینان موفق) که در شهر استانیول _ ترکیه برگزار شد گفت: بلاکچین یا زنجیره بلوک سیستمی برای ثبت و ضبط داده ها است. این داده ها میتوانند برای نمونه تراکنشهای بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیامهای شخصی یا دیگر اطلاعات.

وی افزود:  ویژگی زنجیرهٔ بلوکی این است که کار ذخیرهٔ این داده ها بدون وجود یک مدیر و صاحب اختیار مرکزی امکانپذیر است و نمیتوان با تخریب یک نقطهٔ مرکزی، داده های ذخیره شده را تحریف یا نابود کرد. معروفترین کاربرد زنجیرهٔ بلوکی در اقتصاد رمز ارز بیت کوین است.

زنجیرهٔ بلوکی یک کتابخانه دیجیتالی غیر متمرکز و توزیع شدهاست که برای ضبط معاملات در میان رایانههای بسیاری استفاده میشود تا بتوان بدون تغییر تمام بلوکهای بعدی و بدون همکاری شبکه مقادیر ثبت شده را با استفاده از پس انداز تغییر داد

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران با بیان اینکه زنجیرهٔ بلوکی معاملات آنلاین امن را تسهیل میکند اظهار کرد: زنجیرهٔ بلوکی یک کتابخانه دیجیتالی غیر متمرکز و توزیع شدهاست که برای ضبط معاملات در میان رایانههای بسیاری استفاده میشود تا بتوان بدون تغییر تمام بلوکهای بعدی و بدون همکاری شبکه مقادیر ثبت شده را با استفاده از پسانداز تغییر داد.

پاک باخته گان زنجانی افزود: این امر به شرکت کنندگان اجازه میدهد تا به بررسی و حسابرسی معاملات ارزان بپردازند. اصالت سنجی آنها توسط همکاری جمعی توسط اشتراک منافع جمعی خود تأیید میشوند. نتیجه، یک گردش کار قوی است که عدم قطعیت شرکت کنندگان در مورد امنیت داده ها یک امر حاشیه ای است.

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران در عین حال بیان کرد: استفاده از یک زنجیرهٔ بلوکی ویژگی مشخص تکثیر بی نهایت از یک دارایی دیجیتال را حذف میکند. این ویژگی باعث میشود که هر واحد ارزش تنها یک بار منتقل میشود، و مشکل دیرینهٔ هزینه های دوگانه را حل کرده است.

زنجیرهٔ بلوکی به عنوان یک پروتکل رمزنگاری ارزش گذاری تعریف شده است. این مبادله بر مبنای زنجیرهٔ بلوکی میتواند سریع تر، امن تر و ارزانتر از سیستمهای سنتی تکمیل شود. زنجیرهٔ بلوکی میتواند حقوق عنوان را اختصاص دهد، زیرا رکوردی را فراهم میکند که باعث ارائه و پذیرش میشود

وی گفت: زنجیرهٔ بلوکی به عنوان یک پروتکل رمزنگاری ارزش گذاری تعریف شده است. این مبادله بر مبنای زنجیرهٔ بلوکی میتواند سریع تر، امن تر و ارزانتر از سیستمهای سنتی تکمیل شود. زنجیرهٔ بلوکی میتواند حقوق عنوان را اختصاص دهد، زیرا رکوردی را فراهم میکند که باعث ارائه و پذیرش میشود.

پاک باخته گان زنجانی همچنین اظهار کرد:  طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد از سپتامبر ۲۰۱۵ پیشبینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، بالغ بر ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان بر روی تکنولوژی زنجیره بلوکی ذخیره خواهد شد.

وی گفت:  ما در ایران به بررسی این فناوری پرداخته ایم و در مبحث رمزارزها توانستیم اولین دستگاه ATM رمزارزها را بومی سازی کنیم و پس از آن اولین pos بیت کوینی را بر بستر لایتنینگ برای اولین بار به دنیا ارائه دادیم.

پاک باخته گان زنجانی در ادامه افزود: چون مبحث امروز درباره ی لین استارتاپ هست باید اعلام کنم که برای اینکه یک کسب و کار موفق داشته باشیم باید یا شانس داشته باشیم یا برای اولین بار کاری جدیدی را معرفی کنیم و یا اینکه وجه تمایز با دیگر رقبا داشته باشیم و به راحتی به مشتریان بپردازیم که ما اینکار را در تولید CTM کردیم و موفق بودیم.

رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران یادآور شد: درسال ١٩٩١ و همزمان با صحبتهایی پیرامون دنیای بدون مرز و دهکده جهانی، فناوری بلاکچین پا به عرصه جهانی گذاشت.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha