۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
آغاز بهره‌برداری از شهرک رمزارز فریدن تا دو ماه آینده
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آغاز بهره‌برداری از شهرک رمزارز فریدن تا دو ماه آینده

اصفهان - قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: تقریبا نیمی از پروژه شهرک رمزارز فریدن پیش رفته و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا دو ماه آینده بهره برداری می‌شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت شهرک رمزارز">رمزارز فریدن در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر فرآیند ساخت این شهرک شروع شده، اسکلت سوله‌ها نصب و هماهنگی برای ارائه خدمات به این مرکز انجام شده است.

ساخت نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در فریدن
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم قابل بیان درباره شهرک رمزارز">رمزارز فریدن، تصمیم سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق خورشیدی است تا بتواند انرژی مورد نیاز پروژه را به صورت پاک تامین کند. از زمانی که این نیروگاه به بهره‌برداری برسد، صنعت تولید رمزارز">رمزارز به یک صنعت سبز در ایران تبدیل می شود که ارزش افزوده بالایی به ارمغان خواهد آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: با این وجود در مرحله اول یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی تاسیس خواهد شد. اکنون فرایند زمین‌یابی این نیروگاه انجام شده و مراحل واگذاری زمین در دست اقدام است. امیدواریم در آینده بتوانیم همه برق مورد نیاز این شهرک را توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین کنیم.

قاضی عسگر ادامه داد: فرآیند احداث شهرک رمزارز تاکنون تقریبا ۵۰ درصد پیشرفت داشته و حتی برنامه ریزی برای آغاز تولید رمزارزها در ماه آینده هم انجام شده است. شهرک رمزارز یک مجموعه عظیم است که نه تنها سوله‌های تولید رمزارز در آن قرار دارد بلکه یک کارخانه تولید و مونتاژ ماینر و یک مجموعه آموزشی علمی کاربردی برای آموزش مسائل مرتبط با بلاکچین نیز در این شهرک قرار خواهد داشت. همچنین خدمات نرم افزاری لازم هم در این شهرک ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت ساخت مرکز آموزش علمی کاربردی با کمک مجموعه های آموزشی فریدن به خوبی پیش رفته است. عملیات خاک برداری کارخانه تولید و مونتاژ ماینر هم انجام شده و عملیات ساخت بنا آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: از آنجا که این مجموعه در اختیار بخش خصوصی است، ابتدا سوله های تولید رمزارز آماده می‌شود. البته دکل برقی مورد نیاز برای تامین انرژی این سوله‌ها نیز باید از دامنه به فریدن منتقل شود. فعلا هماهنگی لازم برای تخصیص برق مازاد موجود در منطقه تا زمان انتقال دکل و نصب دکل مذکور انجام شده است.

ساخت استخر استخراج(Pool) در شهرک رمزارز فریدن
قاضی عسگر افزود: یکی از نقاط قوت شهرک رمزارز فریدن، احداث استخر استخراج رمزارز (Pool) است که ارزش بسیاری دارد. این پول هم نیاز به نرم افزارها و تجهیزات سخت افزاری مخصوص دارد. به همه سرمایه‌گذاران رمزارزها پیشنهاد می‌کنم از امکانات این شهرک استفاده کنند.

ارزش افزوده ۱۰ برابری ارزهای دیجیتال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان درباره ارزش افزوده این پروژه نیز اظهار کرد: از آنجا که معمولا رمزارزها ارزش افزوده ۱۰ برابری دارد، امیدواریم ارزش افزوده ۸ الی ۱۰ برابری را از این پروژه به دست آوریم.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha