۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کمیته «صنایع کوچک و متوسط» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کمیته «صنایع کوچک و متوسط» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکیل شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط(SME)ها سهم ۸۰ درصدی در صنعت دارند، کمیته‌ی جدیدی تحت عنوان «صنایع کوچک و متوسط» در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی درباره مشکلات پیش روی صنایع کوچک و متوسط، گفت: با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد صنعت مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME)ها است، کمیته‌ی جدیدی تحت عنوان «صنایع کوچک و متوسط» در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شد و بنده نیز رئیس این کمیته شدم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر است با برگزاری جلسات مختلف با انجمن‌های مختلف، مرکز پژوهش‌ها و مسئولان مربوطه مشکلات صنایع کوچک و متوسط احصا و راهکارهای رفع آن مشخص شود، افزود: پس از برگزاری این نشست‌ها، اگر حوزه صنایع کوچک و متوسط به قانونگذاری نیاز داشته باشد، اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت تامین نقدینگی موردنیاز صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: از آنجا که به این حوزه با وجود ظرفیت‌های بسیار توجه ویژه‌ای نمی‌شود، مقرر است راهکارهای حمایت‌های مالی از این صنایع مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه این واحدها نقش مهمی در اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه‌های صنعت، معدن و... دارند، ادامه داد: تلاش می‌شود در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه‌ای برای حمایت از (SME)ها تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازاریابی و صادرات را یکی از مشکلات موجود در مسیر صنایع کوچک و متوسط برشمرد و تصریح کرد: در شرایط کنونی صنایع کوچک توانایی رقابت در بازار را ندارند بنابراین بازاریابی یکی از اصولی است که باید در توسعه صنایع کوچک موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha