۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
امروز درگیر جاهلیت مدرن هستیم
رئیس جمهور:

امروز درگیر جاهلیت مدرن هستیم

رئیس جمهور گفت: رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع مقدس، حرم و حریم و ارزش‌های انقلاب اسلامی این است که خود نیز قدسی شده‌اند.

به گزارش بازار، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز(سه شنبه) در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، ‌ اظهار داشت: این بیداری در منطقه به برکت خون شهداست و این بیداری همواره ادامه دارد و هرچند باطل جولانی دارد ولی آنچه همواره ادامه دارد حق وحقیقت است.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست نورانی، با برکت و درس آموز عنوان کرد: در مورد وجود مقدس ابی‌عبدالله آمده است که فلسفه قیام ایشان این بود که ملت ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و آنها را از گمراهی نجات دهد. می خواهم برگزاری این مراسم تجلیل و تکریم را جلوه ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان عنوان کنم برای اینکه هیچکس دچار جهل نشود و در نادانی نماند.

رئیس جمهور بیان کرد: لذا در این مقطع عزیزانی که دست اندرکار هستند، هر چه راه، مسیر و هدف شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی و رهایی یافتن از فتنه فتنه گران به کار گیرند. راه صیانت بخشی به نسل امروز آن است که عاشورا معرفی شود و مشخص شود عاشورا امتداد دارد که افرادی برای خدا وامری مقدس در میدان حاضر شدند. ‌

رئیسی با بیان اینکه در طول تاریخ جنگ و خونریزی بسیار است، تصریح کرد: کدام یک از این جنگ ها دفاع مقدس است؟ نظام های زیادی در دنیا برقرار است اما کدام نظام مقدس است؟ رمز قدسیت و قداست بسیج ودفاع ما در چیست؟ چرا دفاع ما مقدس وقدسی هستند؟ آنچه مشخص است این است که هیچ زمان و نظامی قدسی نمی شود مگر در پرتو قدوس.

وی افزود: فقط او قدوس است و اگر زمین و زمانی قدسی است در پرتوی قدوس است. اگر فردی قدسی می شود باید با او برخورد کند. نظام ما قدسی است زیرا نظام ما مبتنی بر آموزه های دین و کتاب و سنت است و این رمز قدسیت نظام ما است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در راس نظام ما حاکمیتی است که نیابتی از حجت خدا دارد و امر و دستور منظر او برای ما حجت است، گفت: قدسیت حاکمیت برای آن است که این جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می دهد. نیروهای مسلح ما امروز مفتخر هستند که تحت امر فرماندهی کل قوا خدمت می کنند. ما امروز تحت نظر ولی فقیه جامع الشرایط هستیم و این قدسیت است.

رئیسی اضافه کرد: در نظام ما هیچ قانون و باید و نبایدی نمی تواند الزام آور باشد مگر اینکه متکی بر شرع باشد، هر حکم و قانونی بر خلاف مواضع شرعی باشد از اعتبار ساقط است. بنابراین ما در قدسیت عمل هم حسن فعلی و هم حسن فاعلی می خواهیم و مسئول و کارگزار قدسیت در فعل و فاعل می خواهد؛ یعنی اخلاقی می خواهد که به کار قیمت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم برای خدا از کار و آینده دنیایی خود گذشتند و آینده جاودانه به دست آوردند. اینکه امام با تمام عظمت خود گفتند من در مقابل شما سربازان احساس حقارت می کنم نشان دهنده عظمت آنها است و قصد دارد بگوید با آن عظمت علمی دارد به جایگاه مخاطب خود غبطه می خورد و کسیکه در لباس سربازی و افسری حاضر شود و در مقام تحلیل قرار گیرد جایگاهی دارد که منِ امام به حال او غبطه می خورم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروزه، همواره باید از دفاع مقدس تجلیل و تکریم شود. نیروهای مقدس ما راه و مسیر جاودانه دارند. جبهه ها بسیار هستند اما کسانی که در این فضا قرار می گیرند با این میدان آشنا می شوند. آنها مخلصان روزگار هستند و آنها نیز پیشکسوتانی دارند که جایگاه ویژه ای دارند. در هر خانواده ای فرزند منتسب به شهیدی باشد و چوب است که راه شهید را یادآوری می کند.

وی با بیان اینکه همه این سرداران فرمانده بزرگی دارند که در دوران انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی در کنار امام حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه توانسته به برخی از جلوه‌های زندگی ایشان که یک ارادتمند و شاگرد حضرت امام است اشاره و برای ما آنها را روشن کند. بعضی از بخش های دیگر باید اضافه شود که گاهی آنها را در کتاب ها خواندیم و گاهی از زبان مبارک حضرت آقا.

رئیسی با تاکید براینکه نقش آفرینی مقام معظم رهبری در کنار امام خمینی باید روشن شود، تصریح کرد: ایشان به مردم می گوید میان سیاقت و قیادت تفاوت وجود دارد و از آنها می خواهد که ملکوتی شوند. امام و رهبری به این جایگاه رسیده اند. ما مصلحان زیادی داریم که می گویند میثاق شکن نباشند و امانت دار باشند اما چرا در دل جای نمی گیرند؟ چرا که خود رسیده اند. کسی که خود رسیده است در دل ها جای می گیرد.

وی اضافه کرد: وقتی رهبری که خود پیشکسوت همه پیشکسوتان است با اخلاص در میدان حاضر هستند، جوانان را به این می رساند که خود نیز در میدان حضور پیدا کنند. تعبیری که رهبری انقلاب دارند مبنی بر اینکه راه شهدا و برگزاری مراسم برای شهدا خود شهادت است، کلام صحیحی است. مراسم با شکوهی که برای شهدا برگزار می شود بیانگر آمادگی مردم است. ان شاء الله مسیر شهدا همیشه پیش روی ما باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه یاد شهیدان جهل زدایی می کند، گفت: امروز درگیر جاهلیت مدرن هستیم که نداشته های خود را به مردم هقنه می کنند و قدرت عظیمی که می تواند چهره این جاهلیت را بر ملا کند یاد شهیدان و بیان نورانیت شهیدان و بیان راه عاشوراییان است.

رئیسی با اشاره به نام چهره های شهدای عاشورایی در واقعه کربلا گفت: ما عاشورا را با حبیب می شناسیم. شهدا روزی تولد پیدا کردند که به شهادت رسیدند. به خانواده شهدا تبریک می گویم و می گویم که پایان زندگی شهدا پایان جهان است. آنها تا همیشه هستند. مادر و پدر شهید، فرزند شما تا ابد زنده است و قرار است جهل زدایی کند و بیداری را به همراه بیاورد. این بیداری همواره ادامه دارد.

رئیس جمهور  با بیان اینکه شهدای ما برای حق و حقیقت قدم برداشتند، اظهار کرد: امیدواریم شهدا برای دولتمردانی که مسئولیت خطیری بر عهده گرفتند و برای رفع مشکلات کشور و پیشرفت اقتصادی دعا کنند.

وی ضمن اشاره به نام چهره های شهدای عاشورایی در واقعه کربلا بیان داشت: ما عاشورا را با حبیب می شناسیم. شهدا روزی تولد پیدا کردند که به شهادت رسیدند. به خانواده شهدا تبریک می گویم و می گویم که پایان زندگی شهدا پایان جهان است. آنها تا همیشه هستند. مادر و پدر شهید، فرزند شما تا ابد زنده است و قرار است جهل زدایی کند و بیداری را به همراه بیاورد. این بیداری همواره ادامه دارد.

رئیسی با بیان اینکه شهدای ما برای حق و حقیقت قدم برداشتند، اظهار کرد: امیدواریم شهدا برای دولتمردانی که مسئولیت خطیری بر عهده گرفتند و برای رفع مشکلات کشور و پیشرفت اقتصادی دعا کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha