۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
حمایت از شرکت های خصوصی گلستان برای تولید مواد ضد عفونی و ماسک
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبرداد:

حمایت از شرکت های خصوصی گلستان برای تولید مواد ضد عفونی و ماسک

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: با حمایت مالی پارک پنج شرکت در گلستان خط تولید مواد ضد عفونی و ماسک را راه اندازی کرده و محصولات آن ها روانه بازار کشور شده است.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره فعالیت های پارک علم و فناوری گلستان در راستای پیشگیری از کرونا اظهار کرد: با حمایت از شرکت های زیر مجموعه پارک خط تولید مواد ضد عفونی و ماسک در گلستان راه اندازی شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: شرکت «به بان شیمی» (به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های مواد ضد عفونی کشور) با پنج برابر ظرفیت تولید خود تلاش کرد تا بتواند نیاز بازار را به محلول های ضد عفونی تا حد ممکن رفع کند.

وی ادامه داد: شرکت «پارت کیمیا» و «گیاه اسانس»، هر دو محصول دیگری تولید می کردند ولی با توجه به شرایط ایجاد شده خط تولید خود را تغییر دادند و محلول‌های ضد عفونی تولید و به بازار عرضه کردند.

غفاری اضافه کرد: بیش از ۴۰ هزار لیتر در روز مواد ضد عفونی توسط سه شرکت گلستان تولید و به بازار استان و کشور ارائه می شود.

وی همچنین درباره تولید ماسک در گلستان هم گفت: با توجه به کمبود ماسک در کشور، دو شرکت در حال ایجاد خط تولید ماسک N۹۵ نانو و ماسک معمولی سه لایه هستند تا نیاز به ماسک به صورت اساسی و علمی حل شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: برای حمایت از این شرکت ها با صندوق نوآوری و شکوفایی توافق کردیم حدود ۶ میلیارد تومان به شرکت ها تزریق شود و برای دو میلیارد تومان هم در حال مذاکره هستیم تا به صورت فوری به مجموع این شرکت ها تزریق شود.

غفاری از پرداخت قسط اول این وام به یکی از شرکت خبرداد و گفت: شرکت به بان شیمی درحال طراحی دستگاهی است که به صورت غیر تماسی استریل می کند و با سنسورهای خود پاشش را انجام می دهد؛ با توجه به نیاز تلاش شد قطعات آن برسد و تعدادی هم تولید شده و در مکان های پرتردد دستگاه هم نصب شده است.

وی اضافه کرد: برنامه دیگر تولید دستگاه های مورد نیاز بیمارستان مثل ونتیلاتور است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: این برنامه بلندمدت است و بر همین اساس یک دستگاه معیوب توسط علوم پزشکی در اختیار پارک قرار می‌گیرد تا توسط شرکت‌های زیر مجموعه مهندسی معکوس شود.

کد خبر: ۱۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha