۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کوتاهی منابع طبیعی و جریمه تولیدکنندگان چرم| خبری از اختصاص زمین برای دفع پسماند نیست
رئیس انجمن صنایع چرم در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

کوتاهی منابع طبیعی و جریمه تولیدکنندگان چرم| خبری از اختصاص زمین برای دفع پسماند نیست

دلیر، رئیس انجمن صنایع چرم گفت: قرار بود که زمینی در اختیار فعالان شهرک صنعتی چرمشهر برای دفع پسماند قرار داده شود، اما هنوز منابع طبیعی مجوز آن را صادر نکرده و تولیدکنندگان جریمه آن را می پردازند.

بازار؛ گروه صنعت: به نظر می رسد که مشکلات فعالان چرم بزرگراه قم- گرمسار تمامی ندارد. شهرک صنعتی چرمشهر که بزرگ‌ترین شهرک تخصصی چرم کشور است سالهاست از نبود زیرساخت های لازم برای دفع پسماند رنج می برد و با وجود وعده های که داده شده خبری از حل مشکلات نیست. محیط زیست می گوید که فاضلاب تصفیه نشده چرمهشر و پسماندهای آن مشکلات زیست محیطی متعددی را برای منطقه ایجاد کرده است. مشکلاتی که گره آن دست نهادها و دیگر دستگاه های اجرایی است، اما فعالان صنعت چرم تاوان آن را پرداخت می کنند.

برای رفع مشکل پسماند شهرک صنعتی چرمشهر قرار بود که یک قطعه زمین ۴۰ هکتاری که در مجاورت شهرک است به سازمان شهرک های صنعتی واگذار شود و از این زمین برای دفع پسماند تولیدکنندگان چرم استفاده شود

علی حسن زاده دلیر رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران در اینباره به خبرگزاری «بازار» گفت: برای رفع مشکل پسماند شهرک صنعتی چرمشهر قرار بود که یک قطعه زمین ۴۰ هکتاری که در مجاورت شهرک است به سازمان شهرک های صنعتی واگذار شود و از این زمین برای دفع پسماند تولیدکنندگان چرم استفاده شود.

به گفته او، مجوز لازم برای واگذاری این زمین باید از طرف منابع طبیعی صادر شود اما با وجود پیگیری هایی که انجام شده این اجازه هنوز صادر نشده است.

حسن زاده دلیر ادامه داد : وقتی ما پیگیری می کنیم می گویند که مکاتبات لازم برای تأمین زمین مورد نیاز ایجاد سایت دفع زباله صنعتی شهرک چرمشهر که جزو زباله های بی‌خطر است با استانداری تهران انجام شده است اما در عمل هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

دستگاه های مسئول در واگذاری زمین کوتاهی می کنند اما در نهایت محیط زیست تولیدکنندگان را جریمه می کنند که این عین بی انصافی است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران افزود: دستگاه های مسئول در واگذاری زمین کوتاهی می کنند اما در نهایت محیط زیست تولیدکنندگان را جریمه می کنند که این عین بی انصافی است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تمام ۴۰ هکتار قرار است برای احداث سایت زباله و دفع پسماندهای مضرر صنعت چرم استفاده شود، ادامه داد : بعید می دانم که چنین اتفاقی صورت گیرد. در بهترین حالت ۱۰ هکتار از این زمین برای دفع پسماند استفاده می شود و مابقی آن توسط سازمان شهرک های صنعتی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha