۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱
بخش بزرگی از سرمایه های کشور در اختیار بانک‌ها است| ضرورت تقویت ارزش پول ملی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

بخش بزرگی از سرمایه های کشور در اختیار بانک‌ها است| ضرورت تقویت ارزش پول ملی

تبریز- چمنی، فعال اقتصادی با انتقاد از عملکرد بانک ها در کشور گفت: بخش بزرگی از سرمایه های کشور در اختیار بانک‌ها است.

اسماعیل چمنی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بخش بزرگی از سرمایه‌های بزرگ کشور در اختیار بانک‌هاست که تبعات این رویکرد منفعت طلبان، چوب لای چرخ‌های اقتصادی و تولیدی کشور و از جمله استان آذربایجان شرقی می‌گذارد.

وی ادامه داد: بروکراسی ‌اداری و کاغذبازی‌های غیرضروری، موجب دلسردی سرمایه گذاران در ایران می‌شود، این در حالی است که کشورهایی در سرمایه گذاری موفق هستند که به محض یافتن سرمایه گذار خارجی یا داخلی، در اسرع وقت مجوزهای لازم صادر می‌شود تا وقت و انرژی سرمایه گذاران در راهروهای پرپیچ و خم اداری تلف نشود و برای سرمایه گذاری‌های بیشتر تشویق شود.

وی افزود: تسهیل ارتباطات و تعاملات خارجی یک کشور، ضامن موفقیت آن کشور در حوزه تولید و صادرات است که لازمه آن نیز تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی است.

ضرورت تغییر نگاه مدیریتی به موضوع سرمایه گذاری و سرمایه گذاران
این فعال اقتصادی بیان کرد: تغییر نگاه مدیریتی به موضوع سرمایه گذاری و سرمایه گذاران اجتناب ناپذیر است و نهادهای تصمیم گیر کشور ما در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و صنعتی باید دیدگاه خود را نسبت به سرمایه گذاران خارجی تغییر دهند تا شاهد رشد و توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی باشیم.

چمنی ادامه داد: از مسئولان خواستاریم تا بسترهای لازم برای تقویت پول ملی را فراهم کنند و زمینه برقراری و توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات را نیز هموار کنند.

چمنی با اشاره به لزوم مدیریت واحد سرمایه گذاری در ایران ادامه داد: اگر به دنبال سرمایه گذاران خارجی در کشور هستیم باید سازمان یا نهادی مستقل و متخصص با اختیارات تعریف شده در حوزه سرمایه گذاری تشکیل شود تا از گیر افتادن سرمایه گذاران در راهروهای عریض و طویل اداری جلوگیری شود.

کاهش سرمایه‌گذاری در سایه خروج ارز به کشورهای همسایه
وی افزود: تورم سرسام آور و کاهش ارزش پول ملی، یکی دیگر از عوامل کاهش سرمایه گذار خارجی در ایران است و به همین دلیل سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در کشورهایی هستند که دارای رشد اقتصادی قابل قبولی باشند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: مشکل واقعی ایران، کاهش ارزش پول ملی است چرا که کاهش ارزش پول ملی موجب نارضایتی و از دست رفتن سرمایه‌های اندوخته شده مردم و در نهایت کاهش سرمایه گذاری خارجی شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha