۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
حجم تجارت ۴۰۰ میلیون دلاری بین ایران و عمان افزایش می یابد| بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری
رئیس اتاق بازرگانی عمان:

حجم تجارت ۴۰۰ میلیون دلاری بین ایران و عمان افزایش می یابد| بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری

بن صالح، رئیس اتاق بازرگانی عمان گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود و تمام تلاش ما این است که حجم تجارت بین دو کشور بیشتر افزایش یابد.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «رضا بن صالح» در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان اظهارداشت: باعث خرسندی ما است که با برگزاری این نمایشگاه مجازی شاهد افزایش همکاریهای اتاق بازرگانی عمان و ایران باشیم و تلاش کنیم که همکاریهای تجاری و اقتصادی بین دو کشور گسترش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی عمان تاکید کرد: تمام تلاش ما است که روابط و مناسبات عمان با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد و تاکنون در این راستا تفاهم نامه های زیادی بین دو کشور به امضا رسیده است.

بن صالح با بیان اینکه عمان در تلاش است روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بیش از پیش توسعه یابد یادآور شد: امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و عمان در زمینه حمل‌ونقل هوایی و سایر تفاهم نامه های بین دو کشور تسهیل کننده مبادلات تجاری بین دو کشور است و باید از این فرصت ها به خوبی استفاده شود.

ضرورت تسهیل سازوکارهای تبادل مالی و تجاری و توسعه اقتصادی بین ایران و عمان
وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی ایران و عمان اظهار داشت: روابط تاریخی و برادرانه دو کشور در راستای توسعه مناسبات اقتصادی زمینه‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور را فراهم می کند و بر این اساس تسهیل سازوکارهای تبادل مالی و تجاری و توسعه اقتصادی و بین دو کشور در دستور کار اتاق‌های بازرگانی ایران و عمان قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی عمان بیان کرد: عمان از هرگونه سرمایه گذاری فعالان ایرانی در عمان حمایت می کند و همواره تلاش می‌کنیم شرایط خوبی به لحاظ اقتصادی برای علاقمندان ایجاد کنیم تا زمینه انتقال تجارب بین فعالان بخش خصوصی ایرانی و عمانی فراهم شود.

بن صالح تاکید کرد: قانون سرمایه گذاری شرکت های خارجی در عمان از هرگونه سرمایه گذاری حمایت می کند و شهروندان عمانی تمایل دارند با توجه به روابط دیرینه با ایرانیان در ایران و یا سایر کشورهای منطقه در زمینه های معادن، صنایع کاغذی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی و غیر فلزی، تولید تجهیزات برقی، حمل ونقل  و تولید مصالح ساختمانی سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت های موجود بین ایران و عمان باید به نحوه مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری استفاده کنیم گفت: ما از حضور شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در عمان و از اجرای پروژه‌های مشترک استقبال می‌کنیم زیرا دولت عمان به دنبال توسعه روابط اقتصادی و جذب سرمایه شرکت‌های مختلف خارجی است.

به دنبال این هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا سرمایه‌گذاران ایرانی در عمان فعالیت گسترده داشته باشند و سرمایه گذاران عمانی نیز برای انجام سرمایه گذاری در ایران تمایل زیادی دارند

رئیس اتاق بازرگانی عمان تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا سرمایه‌گذاران ایرانی در عمان فعالیت گسترده داشته باشند و سرمایه گذاران عمانی نیز برای انجام سرمایه گذاری در ایران تمایل زیادی دارند.

برگزاری این نمایشگاه می تواند دستاوردهای خوبی برای فعالان اقتصادی دو کشور داشته باشد
در ادامه «محمد باقر سلیمان» رئیس شورای بازرگانان ایران و عمان نیز در این مراسم گفت: انتظار داریم برگزاری این نمایشگاه بتواند دستاوردهای خوبی برای فعالان اقتصادی دو کشور داشته باشد.

وی بر تسهیل تجارت بین ایران و عمان تاکید کرد و افزود: هرچه تجارت بین دو کشور تسهیل شود فعالان اقتصادی بیشتری برای فعالیت های تجاری بین ایران و عمان شرکت خواهند کرد.

درمراسم افتتاح این نمایشگاه که تا چهارم مهرماه به صورت مجازی برپا است، «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران، «رضا بن صالح»، رئیس اتاق بازرگانی عمان، «محسن ضرابی»، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و «ابراهیم المعینی»، سفیرعمان درایران حضور داشتند.

این نمایشگاه در بخش های مختلف صنعتی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، صنعت، معدن، برق، انرژی، بازرگانی، مصالح ساختمانی، فناوری اطلاعات، فن آوری نوین، شرکتهای دانش بنیان و توریست سلامت و گردشگری برگزار می شود

این نمایشگاه در بخش های مختلف صنعتی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، صنعت، معدن، برق، انرژی، بازرگانی، مصالح ساختمانی، فناوری اطلاعات، فن آوری نوین، شرکتهای دانش بنیان و توریست سلامت و گردشگری برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: پیشنهاد ما این است که برای توسعه مناسبات تجاری و همکاریهای منطقه ای " کمیته سرمایه گذاری ایران و عمان " تشکیل شود تا با تسهیل تجارت و رفع موانع زمینه های همکاری پایدار و بلند مدت بین فعالان بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.

«محسن ضرابی»، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: آغاز بکار این نمایشگاه ماحصل تلاش های بیش از دو ماه دست اندرکاران تجاری ایران و عمان است و امیدواریم این نمایشگاه بتواند زمینه توسعه تجارت متقابل بین دو کشور را تقویت کند.

وی پیشتر اعلام کرده بود که حجم تجارت اقتصادی بین ایران و عمان در سال ۹۷ معادل ۷۲۸ میلیون دلار بود که به علت شرایط تحریم ها این حجم در سال گذشته به ۴۰۳ میلیون دلار کاهش یافت.

علاقمندان می توانند برای بازدید از اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان به لینک بازدید از نمایشگاه iromcc.iranvirtualexpo.com  مراجعه کنند.

شایان ذکر است که اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت ایرانی و عمانی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی دو کشور صبح امروز آغاز بکار کرد و تا روز چهام مهرماه سال جاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha