۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
اتمام پروژه گردنه صلوات آباد سنندج ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

اتمام پروژه گردنه صلوات آباد سنندج ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سنندج - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: اتمام پروژه گردنه صلوات آباد سنندج به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صلاح فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پروژه گردنه صلوات آباد سنندج یکی از پروژه های مهم راه سازی در کردستان است که تاکنون بیش از ۸۵ درصدی پیرفشت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: طرح احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد در سه قطعه تعریف شده است که قطعه اول آن به طول ۹.۲ کیلومتر تحت پیمان شرکت جهاد نصرکرمانشاه، قطعه دوم آن به طول ۵.۴ کیلومتر در پیمان شرکت آوادژسنندج و قطعه سوم آن نیز ۶.۲ کیلومتر درپیمان شرکت جهاد نصرکردستان قرار دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان، افزود: در مجموع طول این پروژ ۲۱ کیلومتر است و بر اساس اقدامات صورت گرفته از سوی پیمانکاران، تاکنون در مجموع پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به میزان بهره برداری از طول پروژه، گفت: ۱۲ کیلومتر از طول پروژه به بهره برداری رسیده است و هم اکنون زیربار ترافیک بوده و ۴ کیلومتر دیگر نیز به زودی آسفالت خواهد شد.

فتحی ضمن اشاره به لزوم تامین اعتبار برای تسریع در بهره برداری از این پروژه، عنوان کرد: پنج کیلومتر از مسیر باقیمانده است که امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم بتوانیم در حداقل زمان ممکن پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: برای اجرای این حجم از عملیات تاکنون ۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۴۰میلیارد تومان (بدون احتساب تونلهای چهارگانه) اعتبار مورد نیاز است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: با بهره برداری از این پروژه تسهیل ویژه در خصوص تردد مردم در مسیر ایجاد شده و یکی از مسیرهای سخت و صعب العبور در کردستان به صورت کامل ایمن شده و ساماندهی می شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha