۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
همکاری ایران و عمان با تشکیل کمیته سرمایه گذاری| سهم اندک صادرات به این کشور تنها ۴۳۸ میلیون دلار
گزارش «بازار» از اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان؛

همکاری ایران و عمان با تشکیل کمیته سرمایه گذاری| سهم اندک صادرات به این کشور تنها ۴۳۸ میلیون دلار

اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت ایرانی و عمانی در بخش های مختلف اقتصادی، فنی و صنعتی دو کشور آغاز بکار کرد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در مراسم افتتاح این نمایشگاه که تا چهارم مهرماه به صورت مجازی برپا است، «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران، «رضا بن صالح»، رئیس اتاق بازرگانی عمان، «محسن ضرابی»، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و «ابراهیم المعینی»، سفیرعمان درایران حضور داشتند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: پیشنهاد ما این است که برای توسعه مناسبات تجاری و همکاریهای منطقه ای " کمیته سرمایه گذاری ایران و عمان "تشکیل شود تا با تسهیل تجارت و رفع موانعریال زمینه های همکاری پایدار و بلند مدت بین فعالان بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه توسعه مناسبات تجاری بین ایران و عمان در شرایط موجود ضروری است، افزود: افزایش همکاریهای ترانزیتی و همکاریهای مالی و پولی و رفع مشکلات بانکی می تواند در توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی بین دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

دو کشور برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی ظرفیت های زیادی دارند
شافعی تاکید کرد: دو کشور برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی ظرفیت های زیادی دارند و برگزاری این نمایشگاه می تواند زمینه سرمایه گذاری را بین ایران و عمان فراهم کند.

وی گفت: نمایشگاه ها فرصتی است تا توانمندیهای کشورهای مختلف و ابتکارات جدید فعالان تجاری در فضای جدیدی عرضه شود و تبادل نظرات با رودیکرد خلق ایده های جدید در زمینه های سرمایه گذاری مشترک از فرصت های برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان است.

از همه شرکت های عمانی دعوت می کنیم در بازار ممتاز ایران از ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده کنند و بخش خصوصی دو کشور در زمینه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در منطقه باید نقش مکمل ایفا کنند

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهارداشت: از همه شرکت های عمانی دعوت می کنیم در بازار ممتاز ایران از ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده کنند و بخش خصوصی دو کشور در زمینه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در منطقه باید نقش مکمل ایفا کنند.

شافعی خواستار تشکیل کمیته سرمایه گذاری ایران و عمان شد و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می توانیم شاهد تسریع در توسعه مناسبات دو کشور باشم و بخش خصوصی دو کشور می تواند در چارچوب های منطقه ای در زمینه صادرات فنی و مهندسی در سایر کشورهای منطقه سرمایه گذاری و همکاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه از برگزاری این نمایشگاه بسیار خرسندیم و تلاش های دست اندرکاران در برگزاری این نمایشگاه جای تقدیر و تشکر دارد گفت: فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور می توانند در زمینه های تولید مشتقات نفتی، قیر، محصولات پتروشمی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و تولید مصالح ساختمانی با یکدیگر همکاری کنند و شرکت های عمانی می توانند در زمینه تامین مواد اولیه، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات الکترونیکی با شرکت های ایرانی مناسبات خوبی را داشته باشند.

شافعی از تمام سرمایه گذاران عمان دعوت کرد برای سرمایه گذاری در ایران با توانمندی ها و امکانات موجود در ایران آشنا شوند زیرا برای توسعه همکاریهای دو کشور ظرفیت‌های بسیاری در بخش های صنعتی و تجاری وجود دارد.

توسعه همکاری های ترانزیتی و بندری بین ایران و عمان ضروری است
وی توسعه همکاری های ترانزیتی و بندری بین ایران و عمان ضروری دانست و گفت: خوشبختانه اخیراً مطلع شدم که دولت عمان در حال تجهیز و آماده سازی استفاده از بنادرعمان برای کشتی های ایرانی است و این می تواند در زمینه تسهیل و توسعه مبادلات بازرگانی بین دو کشور تاثیر مثبتی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در سال های اخیر شرکت های ایرانی در زمینه فناوریهای جدید به پیشرفت های خوبی رسیده اند و این می تواند در همکاری بین شرکت های ایرانی و عمانی مورد توجه جدی قرار گیرد.

برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت ایرانی و عمانی و نشست تجاری و مذاکرات فعالان اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور زمینه حضور بخش خصوصی دو کشور را در بازارهای مستعد و توسعه مناسبات و فعالیت های منطقه ای بیش از پیش تقویت کند

شافعی در پایان اظهارامیدواری کرد: برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت ایرانی و عمانی و نشست تجاری و مذاکرات فعالان اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور زمینه حضور بخش خصوصی دو کشور را در بازارهای مستعد و توسعه مناسبات و فعالیت های منطقه ای بیش از پیش تقویت کند.

در ادامه این مراسم «محسن ضرابی»، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: آغاز بکار این نمایشگاه ماحصل تلاش های بیش از دو ماه دست اندرکاران تجاری ایران و عمان است و امیدواریم این نمایشگاه بتواند زمینه توسعه تجارت متقابل بین دو کشور را تقویت کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان تاکید کرد: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان باید بسیار افزایش یابد و فعالان اقتصادی دو کشور همسایه می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

سال گذشته حجم کل واردات عمان ۲۴ میلیارد دلار بوده است، اما سهم ایران از صادرات به کشور عمان ۴۳۸ میلیون دلار بوده و این یعنی کشور ما تنها ۱.۸ درصد از واردات کل عمان را  انجام داده است

ضرابی به حجم تجارت دو کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته حجم کل واردات عمان ۲۴ میلیارد دلار بوده است، اما سهم ایران از صادرات به کشور عمان ۴۳۸ میلیون دلار بوده و این یعنی کشور ما تنها ۱.۸ درصد از واردات کل عمان را  انجام داده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان تاکید کرد: این در حالی است که کالاهای ایرانی به دلیل کیفیت مناسب و قیمت تمام ‌شده پایین‌تر در عمان دارای مزیت رقابتی با دیگر کشورها است.

حجم تجارت دو کشور در منطقه بسیار ناچیز است
ضرابی با بیان اینکه از طرفی بازار ۳۹ میلیارد دلاری واردات ایران، می‌تواند برای شرکت‌های عمانی جذاب باشد، یادآورشد: متأسفانه به دلیل شناخت کم تجار و بازرگانان دو کشور از بازارهای ایران و عمان حجم تجارت دو کشور در منطقه بسیار ناچیز است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات تولیدی و تجاری ایران در کشور عمان است گفت: آماده سازی بندر سلطان ‌قاموس برای تسهیل صادرات به عمان و همین‌طور روان شدن افتتاح حساب برای شرکت‌های ایرانی می‌تواند در توسعه مناسبات دو کشور تاثیرگذار باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان اظهار داشت: در این نمایشگاه کالاها و خدمات حوزه مواد غذایی، توریسم سلامت و گردشگری، صنعت، مصالح ساختمانی، لجستیک، حمل‌ونقل، آموزش و پژوهش، آی. تی و سایر بخش های اقتصادی دو کشور آخرین دستاوردهای خود را عرضه کرده اند.

هدف ما از برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان افزایش همکاریهای اقتصادی، صنعتی و تجاری بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور است و برگزاری آن می تواند با تبادل اطلاعات بین بخش خصوصی توسعه مناسبات همه جانبه را بین ایران و عمان فراهم کند

وی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان افزایش همکاریهای اقتصادی، صنعتی و تجاری بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور است و برگزاری آن می تواند با تبادل اطلاعات بین بخش خصوصی توسعه مناسبات همه جانبه را بین ایران و عمان فراهم کند.

شایان ذکر است که اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت ایرانی و عمانی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی دو کشور صبح امروز آغاز بکار کرد و تا روز چهام مهرماه سال جاری به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پیشتر طاهره ایزدی دبیر اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: این نمایشگاه در راستای بهبود روابط تجاری دو کشور با استفاده از بستر شبکه های مجازی برگزار می شود و تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان همدان در کنار همتایان عمانی خود در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تجار ایرانی برای برقراری ارتباط با بازرگانان عمانی هیچ گونه محدودیتی از لحاظ برقراری ارتباط اعم از تصویری، صوتی و معرفی پتانسیل ها، محصولات و خدمات نخواهد داشت، افزود: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه آن است که علاوه بر حفظ روابط تجاری ایران و عمان نسبت به افزایش تجارت این دو کشور اقدام شود و فعالان اقتصادی استان و شرکت های ایرانی نیز با استفاده از فناوری اطلاعات توسعه کسب و کار در مجامع بین المللی را دنبال کنند بنابراین امیدواریم این اقدام گام موثری در تقویت روابط تجاری ایران و عمان باشد.

این نمایشگاه در بخش های مختلف صنعتی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، صنعت، معدن، برق، انرژی، بازرگانی، مصالح ساختمانی، فناوری اطلاعات، فن آوری نوین، شرکتهای دانش بنیان و توریست سلامت و گردشگری برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از اولین نمایشگاه مجازی ایران و عمان به لینک بازدید از نمایشگاه iromcc.iranvirtualexpo.com  مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha