۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
پیش فروش «آیفون ۱۳» شروع شد| پیشرفت و تغییر در سخت افزار و نرم افزار
«بازار» گزارش می دهد

پیش فروش «آیفون ۱۳» شروع شد| پیشرفت و تغییر در سخت افزار و نرم افزار

کمپانی «اپل» در سایت رسمی خود پیش فروش اولین سری «آیفون ۱۳» را اعلام کرد تا این محصول از تاریخ دوم مهر به علاقمندان تحویل داده شود.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال:  کمپانی اپل در تاریخ ۲۳ شهریور اولین پرچمدار سری آیفون ۱۳ را رونمایی کرد و اکنون بعد از گذشت چند روز،  پیش فروش این محصول از همین امروز به علاقمندان  آغاز شد و از تاریخ ۲ مهر ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.  

نتایج بررسی های اولیه آیفون ۱۳ حاکی از این است که تحولات اساسی باعث شده است تا گوشی جدید قبل از عرضه بتواند محبوبیت خود را به نمایش بگذارد و دوستداران این کمپانی را بیش از پیش به تکنولوژی جدید خود علاقمند کند. گفته می شود، سیستم عامل ios ۱۳ با تغییر در نرم افزار ها و افزونه های خود در رویداد معرفی نسخه، عملکرد گوشی را در میزان سرعت بالا برده است.

همچنین، گوشی‌های سری آیفون ‌۱۳ مانند نسل گذشته در چهار مدل استاندارد، مینی،  پرو و پرو مکس روانه بازار می‌شوند. این محصولات به پردازنده جدید A۱۵ Bionic مجهز شده‌اند که به گفته اپل، در زمینه CPU تا ۵۰ درصد و GPU تا ۳۰ درصد از رقبا سریعتر و بهتر عمل خواهد کرد.  

آیفون ۱۳ تقریبا شبیه به آیفون ۱۲ می باشد اما یک سری پیشرفت ها و تغییرات در سخت افزار و نرم افزار این گوشی هوشمند جدید اپل باعث شده است که این گوشی، بهترین آیفونی باشد که اپل تا حالا تولید کرده است

از لحاظ طراحی کلی، آیفون ۱۳ تقریبا شبیه به آیفون ۱۲ می باشد اما یک سری پیشرفت ها و تغییرات در سخت افزار و نرم افزار این گوشی هوشمند جدید اپل باعث شده است که این گوشی، بهترین آیفونی باشد که اپل تا حالا تولید کرده است. از جمله خصوصیت هایی که می توان به آن اشاره کرد قابلیت اعمال تشخیص چهره به جای اثر انگشت است. قابلیت تشخیص فیس آیدی اپل برای بسیاری از کاربرانی که مشتاق به این ویژگی جدید برای iphone ۱۳ بوده اند، می تواند محبوبیت بیشماری  را برای این شرکت رقم بزند.

پیش فروش «آیفون ۱۳» شروع شد| پیشرفت و تغییر در سخت افزار و نرم افزار

ناگفته نماند، اپل برای اولین بار در مدل‌های پرو از نمایشگر پروموشن با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کرده که  دارای یک صفحه نمایش OLED جدید می باشد که عملکردی به خوبی آیفون ۱۲ پرو خواهد داشت؛ روشنایی این صفحه نمایش نیز تا حداکثر ۸۰۰ نیت (واحد روشنایی) می رسد که این رقم برای آیفون ۱۲ ۶۲۵ نیت بود. برای محتوای با وضوح HD این میزان به ۱۲۰۰ نیت هم می رسد که با مدل سال گذشته در این بخش تفاوتی ندارد. اپل اعلام کرد که این صفحه نمایش سیستم مصرف انرژی جدید دارد که باعث می شود آیفون مدت زمان بیشتری در حداکثر نور روشن بماند.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی اکنون از لنز دوربین واید برخوردار هستند که امکان عکس ها با این سنسور ۴۷ درصد نور بیشتری را به صفحه خواهد داد  و به همین دلیل دوربین آیفون ۱۳ برای عکس برداری در شب و یا نور کم بسیار عالی عمل خواهد کرد

گفتنی است، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی اکنون از لنز دوربین واید برخوردار هستند که امکان عکس ها با این سنسور ۴۷ درصد نور بیشتری را به صفحه خواهد داد و به همین دلیل دوربین آیفون ۱۳ برای عکس برداری در شب و یا نور کم بسیار عالی عمل خواهد کرد. دوربین اولترا واید یا فوق عریض آیفون ۱۳ همان مشخصات مدل سال گذشته را دارد اما اپل مدعی است که دوربین جدیدی است. اما به نظر می رسد  پردازنده A۱۵ بیونیک آیفون ۱۳ در پردازش تصاویر عملکرد بهتری دارد و همین باعث می شود کیفیت عکس های گرفته شده با آیفون ۱۳ بسیار بهتر از آیفون ۱۲ به نظر برسند.

از دیگر نقاط شاخص آیفون ۱۳ می توان به  عدم نیاز به درگاه در این گوشی؛  اشاره کرد؛ این شرکت با حذف درگاه از گوشی خود کاربر را از اکسسوری های سیم شارژ و آداپتور بی نیاز کرده است که این قابلیت قرار است برای این سری از گوشی ها تحولی جدید را به ارمغان بیاورد.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha