۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
مدیرعامل پشت فرمان خودرو
آکیو تویودا با کرولا هیدروژنی به مسابقه می‌رود

مدیرعامل پشت فرمان خودرو

آکیو تویودا برای توسعه فروش محصولات هیدروژنی به زودی با یک دستگاه کرولا هیدروژنی به پیست سوزوکا خواهد رفت.

بازار؛ گروه خودرو: آکیو تویودا فوق العاده‌ترین مدیرعامل صنعت خودرو در جهان شناخته می‌شود، این مدیر گاهی عملکردهای دارد که خودروسازان و بازار را هیجان زده می‌کند. تویودا قصد دارد برای افزایش هیجان مشتریان و طرفداران تویوتا، با کرولا این بار به میدان مسابقات برود. تویودا قصد دارد در سوزوکا در یک مسابقه استقامتی با کرولا هیدروژنی وارد پیست به شود، هدف او از این کار جهت افزایش تبلیغات برای فروش این محصول هیدروژنی است که چندی پیش در نمایشگاه از آن رونمایی کرده بود.

تویوتا در حال حاضر به روی توسعه محصولات فاقد آلایندگی کربنی کار می‌کند، هرچند که مدل‌های را نیز تولید انبوه کرده است. اما بخش مهم این استراتژی به دلیل سیاست جهانی در خصوص توسعه سوخت‌های هیدروژنی شکل گرفته است. استراتژی که باید دیدگاه مشتریان را نسبت به محصولات هیدروژنی تغییر داد. زمانی که از این موضوع صحبت می‌شود، بهترین روش برای تغییر دیدگاه مشتریان نسبت به فناوری و پیشرفت تکنولوژی نمایش قدرت محصول در پیست است.

بنابراین بهترین جایگاه برای معرفی و توان خودرو تویوتا کرولا هیدروژنی نمایش قدرت و عملکرد آن در پیست است. تویودا نیز به این موضوع به خوبی پی برده است و براساس رعایت الزامات ایمنی، یک دستگاه کرولا با پیشرانه سه سیلندر ۱.۶ لیتری بهبود یافته به سوخت هیدروژن آماده کرده است که آن را در سوزوکا براند. تویوتا برای کرولا هیدروژنی چهار مخزن سوخت در نظر گرفته است که بتواند پیمایش بیشتری داشته باشد. مخازن سوخت تعبیه شده مقاوم در برابر فشار بالا این سوخت است، مانند پیشرانه بهبود یافته مخازن نیز بهبود یافته‌اند.

نکته قابل توجه این پیشرانه تنفس طبیعی بودن آن است که متناسب با عملکرد هیدروژن ارتقا یافته است. تویوتا نیز در این نسل از کرولا از سیستم سوخت‌رسانی متداول برای محصولات بنزینی یا دیزلی استفاده نکرده است، بلکه نوع جدید سیستم سوخت رسانی روی آن نصب شده است. از آنجایی که کرولا برای مسابقه در پیست آماده می‌شود، قدرت این نسل نیز نسبت به کرولاهای متداول بیشتر است.

خودرو کرولا هیدروژنی چند مرتبه تاکنون در مسابقه شرکت کرده است، اما هیچ یک مانند این نسل نتوانسته با قدرت بسیار بالا و شتاب بیشتر در پیست آماده شود. تویوتا قصد دارد این محصول را با سرعتی به بازار عرضه کند که رقیب سخت خودروهای بنزینی و دیزلی به حساب آید. البته باید دید که پرفورمنس این خودرو در زمان حرکت چگونه خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha