۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
خط تولید سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی در تبریز احداث می شود
توسط یک شرکت دانش بنیان

خط تولید سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی در تبریز احداث می شود

تبریز- فرآیند ساخت سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی بارگذاری شده در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توسط یک شرکت دانش بنیان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز یک شنبه با امضای سومین قرارداد واگذاری زمین از اراضی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، فرایند احداث خط تولید سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی بارگذاری شده آغاز شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین به شرکت دانش‌بنیان نو اندیشان صنعت شاخص گفت: این شرکت از شرکت‌های فعال و توانمند مستقر در پارک علم و فناوری است و امیدواریم با سرعت قبل از شروع فصل سرما کارهای عمرانی لازم برای ساخت این واحد را انجام دهد.

عبدالرضا واعظی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با نظام‌مهندسی و استانداری برای تسریع در انجام امور احداث واحدهای فناور و دانش‌بنیان افزود: ضروری است که ساخت این واحدها با معماری آینده‌نگرانه، نوین و هایتک انجام شود.

خط تولید سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی در تبریز احداث می شود

سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان
به گفته وی سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تأکید دارد و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این واحدها انجام می‌دهد.

دهقان معاون پشتیبانی و توسعه فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز هم‌افزایی و نوآور بودن را ویژگی‌های بارز شرکت‌های مستقر در شهرک فناوری دانست و گفت: معاونت پشتیبانی به دنبال حمایت حداکثری از واحدها برای استقرار و ساخت شهرک فناوری است.

کاربرد سیالات کلوئیدی در صنایع پالایش مواد معدنی
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نو اندیشان صنعت شاخص نیز در این مراسم گفت: این شرکت در زمینه تولید دانش فنی و ساخت ادوات تولید پیوسته سیالات متشکل از میکرو حباب‌های دوجداره بارگذاری شده برای مصارف گوناگون صنعتی، فعالیت می‌کند.

مهرداد دینیان افزود: این سیالات دارای کاربردهای متنوعی در صنایع پالایش مواد معدنی، درزبندی در حفاری چاه‌های نفت، تصفیه پساب‌های خاص مانند صنایع دارویی، بهداشتی، لبنی، چرم و... و نیز شستشوی سخت ممبران های سیستم اسمز معکوس است.

خط تولید سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی در تبریز احداث می شود

وی با بیان اینکه سیستم تولید پیوسته کاملاً بومی‌سازی و تولید علم نیز با تکیه‌بر توانمندی‌های شرکت صورت گرفته اظهار کرد: استفاده صنعتی و دانش فنی فناوری تولید سیالات کلوئیدی بارگذاری شده تاکنون در کشور مسبوق به سابقه نیست و تولید و بهینه‌سازی این سیالات در معدود کشورهای پیشرفته صورت می‌گیرد

مهرداد دینیان با تشکر از حمایت‌ها و تلاش‌های مسئولان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از واحد تحقیق و توسعه فعال، بر شناسایی انواع کاربردها و نیز بهینه‌سازی شیمیایی و فیزیکی و رئولوژی این سیال برای مصارف گوناگون صنعتی تمرکز دارد.

مدیرعامل شرکت نو اندیشان صنعت شاخص یادآور شد: این شرکت عضو ۱۰۲ شرکت برتر دانش‌بنیان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با کسب رتبه نقره‌ای است.

کارخانه سیستم‌های پیوسته تولید سیالات کلوئیدی بارگذاری شده در قطعه‌ای به مساحت ۱۱۰۸ مترمربع در مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی احداث خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha