۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
استقرار ربات «اسپات بوستون» در سیستم امنیتی و نظارتی کارخانه ها
«بازار» گزارش می دهد

استقرار ربات «اسپات بوستون» در سیستم امنیتی و نظارتی کارخانه ها

شرکت هیوندای قصد دارد از ربات های اسپات بوستون برای ارتقاء امنیت کارخانه و سوله های بزرگ استفاده کند؛ این پروژه Factory Safety Service Robot نام دارد و به زودی به یک سیستم جامع امنیتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از «Real time tech »، کمپانی هیوندای بخش جدیدی را به محصولات خود اضافه نموده است که برای ارتقا ایمنی و گشت زنی در محیط های بزرگ از جمله کارخانه ها و سوله های عظیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سیستم Factory Safety Service Robot نام دارد و کاملا مبتنی بر رباتیک های هوشمند خواهد بود.

فعالیت جدید هیوندای  Factory Safety Service Robot، با نام اختصاری The Robot مورد خطاب قرار می گیرد و اساسا از نسخه ارتقا یافته‌ای انواع ربات ها استفاده می‌کند تا ایمنی کارخانه‌ها را تامین کند. یکی از ربات های انتخاب شده تا به اکنون اسپات  بوستون داینامیکس است که سابقا نیز در کارخانه کیا زیر مجموعه کمپانی هیوندای به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود

گفتنی است، فعالیت جدید هیوندای  Factory Safety Service Robot، با نام اختصاری The Robot مورد خطاب قرار می گیرد و اساسا از نسخه ارتقا یافته‌ای انواع ربات ها استفاده می‌کند تا ایمنی کارخانه‌ها را تامین کند. یکی از ربات های انتخاب شده تا به اکنون  اسپات  بوستون داینامیکس است  که سابقا نیز در کارخانه کیا زیر مجموعه کمپانی هیوندای به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود و اکنون به پروژه های بیشتری گسترش داده شده است.

اسپات (Spot) تاکنون بارها ثابت کرده که رباتی پرکاربرد است. اسپات همان ربات چهارپای معروف بوستون داینامیکس است که ظاهرش ما را یاد سگ‌ها می‌اندازد و بارها در ویدئوهای مختلف حضور پیدا کرده تا با کاربردهایش آشنا شویم. این ربات پیش‌تر نشان داده است که توانایی فعالیت به‌عنوان سگِ گله‌ی گوسفندان را دارد و می‌تواند به آن‌ها نظم دهد. همچنین در ویدئویی جالب که سوی خود هیوندای پخش شد  شاهد بودیم که اسپات در نقش طرفدار برای تیم‌های بیسبال ظاهر شد و یا در المپیک توکیو مراسم خوشامد گویی به بازیکنان را اجرا نمود و اکنون نیز در لباس یک نگهبان امنیتی ظاهر شده است.

هِنوِی هوانگ، یکی از مدیران  ارشد هیوندای در این باره می گوید: در صنعت رباتیک، یکی از اهداف ما این است که از فناوری‌های اتوماسیون و رباتیک برای در امان‌ نگه‌ داشتن مردم از شغل‌های پرخطر استفاده کنیم. ما اهداف سازمانی خود را بر این هدف بنا نهادیم که ربات ها را وارد انواع زمینه ها از جمله سیستم های درمانی، امنیتی و تولید کنم. ربات های بهترین گزینه ایجاد امنیت و نظم بدون توقف و خستگی خواهند بود که چندین برابر یک انسان فعالیت خواهند داشت.

اسپات که مجهز به چهار دوربین مختلف است در برابر انواع شرایط و محیط های  نامساعد بسیار هوشمندانه عمل می کند؛ در اسپات از یک دوربین فرو سرخ به‌ همراه سه دوربین تک‌ رنگ استفاده شده است که می‌توانند طول‌های موج مختلفی از نور را فیلتر کنند و همین امر فعالیت به صورت شبانه روزی را ممکن می سازد

اسپات که مجهز به چهار دوربین مختلف است در برابر انواع شرایط و محیط های  نامساعد بسیار هوشمندانه عمل می کند؛ در اسپات از یک دوربین فرو سرخ به‌ همراه سه دوربین تک‌ رنگ استفاده شده است که می‌توانند طول‌های موج مختلفی از نور را فیلتر کنند و همین امر فعالیت به صورت شبانه روزی را ممکن می سازد. علاوه بر این، اسپاتلایدار و دوربین حرارتی تعبیه شده در آن پیگیری  سوژه‌های زنده، آتش‌ سوزی‌های احتمالی و درب‌های باز را تا چندین برابر سرعت می بخشد و در صورت شناسایی هر گونه موضوع غیر عادی به سرعت وارد عمل می شود و مراکز مورد نظر را مطللع می سازد.

 همچنین، ربات اسپات دارای سیستم حرکتی پیچیده‌ای است که در آن به‌جای استفاده از قطعات هیدرولیکی معمول و متداول، از سیستمی کاملاً برقی استفاده شده است تا هم وزن ربات به میزان قابل‌ توجهی کاهش پیدا کند و هم بهتر بتواند حرکت کند و روی حرکات خود کنترل بیشتری داشته باشد.

اما مهم ترین و هیجان انگیز ترین بخش این نیروی امنیتی استقلال و ایجاد مانورهای خودکار است که مستقل از هرگونه شخص ثالثی عمل می کند و تمامی تصاویر و ویدیو های ضبط شده را به صورت آنی به اشتراک می گذارد و اکنون نیز  با دریافت آخرین آپدیت نرم‌افزاری  می‌تواند در صورت مواجهه با موانع احتمالی، مسیر حرکت خود را به صورت خودکار تغییر دهد تا عملکرد کارآمدتر و مستقل‌تری را از خود به نمایش بگذارد. البته این ربات را می توان از راه دور نیز کنترل کرد و دستورات دیگری را نیز به وی اعمال نمود.

ناگفته نماند، با شروع پاندمی ویروس کرونا،  ربات‌های سری اسپات بوستون داینامیکس به دکترها برای تریاژ کردن بیمارها کمک نموده و به ادعای  طراحان آن،  به زودی گزینه های بیشتری نیز  به وی اضافه خواهد شد

دانگ جین هیون این ربات را نقطه عطفی در تلفیق فناوری و سیستم های امنیتی و نظارتی می داند و اظهار داشت: ربات خدمات ایمنی کارخانه، اولین همکاری هیوندای با بوستون داینامیکس است. این ربات با استفاده از سیستم های هوشمند تعبیه شده در خود به شناسایی خطرات بالقوه در سایت های صنعتی خواهد پرداخت که از آن جمله می توان به آتش سوزی، ورود افراد ناشناس و سایر مشکلات و حفظ  ایمنی افراد را در محیط‌های صنعتی اشاره کرد.

هیوندای آذر ماه پارسال شرکت بوستون داینامیکس را به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار از سافت‌بانک ژاپن خرید. در این معامله حدود ۸۰ درصد سهام بوستون داینامیکس به هیوندای رسید و ۲۰ درصد سهام آن در اختیار سافت‌ بانک باقی ماند. هیوندای در انتهای خرداد ماه قرارداد خود را با بوستون داینامیکس تکمیل کرد و رسما مالکیت آن را برعهده گرفت. این شرکت بخاطر توسعه دو ربات اسپات و اطلس شناخته می‌شود.

ناگفته نماند، با شروع پاندمی ویروس کرونا، ربات‌های سری اسپات بوستون داینامیکس به دکترها برای تریاژ کردن بیمارها کمک نموده و به ادعای طراحان آن به زودی گزینه های بیشتری نیز  به وی اضافه خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha