۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
درخواست نمایندگان فروش بیمه برای بازنگری آیین‌نامه ۱۰۲

درخواست نمایندگان فروش بیمه برای بازنگری آیین‌نامه ۱۰۲

نمایندگان فروش بیمه در نامه‌ای به رئیس کل بیمه مرکزی، خواستار بازنگری آیین‌نامه ۱۰۲ بیمه مرکزی شدند.

به گزارش بازار، بیمه مرکزی چند روز پیش با ابلاغ آیین نامه‌ی شماره ۱۰۲, کارمزد فروش نمایندگی‌های بیمه را اصلاح کرد که به گفته نمایندگان فروش بیمه، اصلاح این آیین نامه عجولانه و غیرکارشناسی بوده است و منجر به کاهش ۲۵ درصدی درآمد نمایندگان فروش بیمه در کشور می‌شود.

نمایندگان بیمه‌ها با اشاره اینکه این بخشنامه در برخی رشته‌های بیمه تا ۴۰ درصد کارمزد دفاتر نمایندگی و کارگزاری‌های بیمه را کاهش داده است، اعلام کردند: اجرای چنین بخشنامه‌هایی بدون درنظر گرفتن حقوق ذینفعان، در این شرایط سخت اقتصادی موجب تعدیل نیرو و بیکاری بسیاری از کارمندان فعال در دفاتر نمایندگی وکارگزاری‌های بیمه خواهد شد که آسیب جبران‌ناپذیری به پیکره صنعت بیمه و در نهایت ذینفعان واقعی خدمات بیمه یعنی مردم وارد می‌کند.

درپی پیگیری خبرنگار اقتصادی خبرگزاری صداوسیمام یکی از نمایندگی‌های بیمه درخصوص کاهش کارمزد بیمه‌ها گفت: براساس آیین نامه جدید بیمه مرکزی، کارمزد صدور بیمه نامه‌های حوادث از ۲۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

یکی دیگر از نمایندگی‌های بیمه افزود: کمیسیون صدور بیمه نامه‌های مسئولیت نیز از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.
بگفته برخی دیگر، کارمزد یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های بیمه زندگی، یعنی بیمه اندوخته‌دار مختلط با تغییر در روش توزیع بدون توجه به وضعیت تورم کشور، حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش امروز تعدادی از فعالان نمایندگی‌های بیمه، با مراجعه حضوری به بیمه مرکزی، بازنگری مجدد آیین‌نامه ۱۰۲ موضوع کاهش کمیسیون‌های بیمه‌ای را خواستار شدند.

لازم به ذکر است به دنبال پیگیری خبرنگاری اقتصادی خبرگزاری صدا وسیما، امروز مسئولان بیمه مرکزی اعلام کردند: آیین نامه ۱۰۲ در شورایعالی بیمه مصوب شد، اما پیرو درخواست نمایندگی‌های فروش بیمه مبنی بر لوزم اصلاح آینن‌نامه ۱۰۲، امروز در بیمه مرکزی جلسه‌ای مشترک با مسئولان مربوطه برای رسیدگی به این درخواست برگزار شد که مقرر شد دوباره در شورایعالی بیمه مطرح و تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha