۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
برنامه ریزی وزارت صمت در بورس کالا

برنامه ریزی وزارت صمت در بورس کالا

متاسفانه افرادی که در سمت های مهم در وزارتخانه قرار می‌گیرند افراد کارآزموده و مورد پذیرش اکثر شرکت ها نیستند و در نتیجه تلاشهایی در جهت کنترل بازار به صورت غیر واقعی انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، تورج امینی دبیر اجرایی انجمن نورد کاران فولادی ایران اظهار داشت: متاسفانه افرادی که در سمت های مهم در وزارتخانه قرار می‌گیرند افراد کارآزموده و مورد پذیرش اکثر شرکت ها نیستند و در نتیجه تلاشهایی در جهت کنترل بازار به صورت غیر واقعی انجام می شود به طوری که همانطور که در حال حاضر نیز مشاهده می شود، رقابت منفی بین شرکت‌های تولید کننده ایجاد شده است و صرفاً کوره های خود را روشن می نمایند تا به تعهدی که به کارکنانشان دارند، عمل کنند.

واحدهای تولیدکننده آهن سنجی فولاد و مقاطع طبیعی از عرضه های انجام شده در بورس کالا راضی نیستند، چراکه برایشان اصلاً مقرون به صرفه نیست و این تولیدات دپو نمیشود. شاید بتوان گفت که شرکت های نورد کار هم بدون استثنا همه در ضرر هستند زیرا مواد اولیه در زمانی که باید به تولید کنندگان این حلقه نمیرسد.

شایان ذکر است رسیدن محصولات حلقه بورس کالا برای تولیدکنندگان فایده ای ندارد فی الواقع بورس بایستی با شفافیت عمل نماید نه به گونه ای که فقط قسمتی از زنجیره از عرضه در بورس کالا سود ببرد. که دقیقا در روزهای اخیرا بیشتر شاهد عرضه های مهندسی شده و نمایشی در بورس کالا هستیم.   چنانچه شرایط واقعی باشد آنگاه برای تمامی شرکت ها مفید خواهد بود.

وزارت صمت باید یک برنامه منظم و هدفمند برای عرضه های بورس کالا تدوین نماید و اینگونه نباشد که هر از گاهی دستور جدیدی صادر شود و دخالت جدیدی در کار تولید کنندگان رخ دهد. پر واضح است که میلگردهای عرضه شده در بورس کالا خریدار ندارد و بازار نخر شده است آنگاه تولید کننده مجوز صادرات ندارد و مسئولان فقط به دنبال پایین آوردن قیمت ها هستند و حرف از میلگرد زیر ۱۰ هزار تومان می زنند.

در حال حاضر در کشور هیچ گونه قرار داد عمرانی بسته نشده و همچنان مسئولان بر کاهش قیمت اصرار دارند، اگر هدف ما شکوفایی صنعت و در آمد زایی و ارز آوری به کشور است باید راههای صادرات را هموار نماییم و وزارتخانه باید دلسوزانه تر عمل نماید و دست از دخالت های دستوری و قیمت های دستوری بردارد.

هم اکنون در شروع کاری دولت جدید هستیم و برنامه ریزی ها و طرح ریزی ها با چشم انداز چهار ساله در حال انجام است قطعا وزیر جدید صمت می تواند تعداد کثیری از مشکلات را بر طرف نماید و مسیر صادرات را هموار نماید.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha