۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۰

نرخ تورم در آمریکا، انگلیس و منطقه یورو، پیش‌بینی آنکتاد از نرخ رشد اقتصادی جهان و آمار اشتغال چین جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۵,۳ درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص جهان در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۵,۳ درصد افزایش یابد که در صورت تحقق این پیش‌بینی، اقتصاد جهانی بالاترین نرخ رشد سالانه خود طی ۵ دهه اخیر را تجربه خواهد کرد.

۵ میلیون نفر
سازمان بین‌المللی کار (ILO): از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از شهروندان ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی-اجتماعی در این کشور، به کشورهای دیگر (خصوصاً کشورهای آمریکای لاتین) مهاجرت کرده یا پناهنده شده‌اند.

۵,۳ درصد
فوربس: وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که شاخص تورم در این کشور طی دوره ۱۲ماهه منتهی به پایان ماه آگوست نسبت به دوره ۱۲ماهه قبلی ۵,۳ درصد افزایش نشان می‌دهد که این رقم بالاترین نرخ تورم در آمریکا طی ۱۳ سال اخیر به شمار می‌رود.

۹,۳۸ میلیون شغل و ۵.۱
گلوبال تایمز: اداره ملی آمار چین با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی ۹,۳۸ میلیون شغل جدید در مناطق شهری چین ایجاد شده است، نرخ بیکاری در مناطق شهری این کشور طی ماه آگوست را ۵.۱ درصد اعلام کرد.

۳۰ درصد
وزارت انرژی آمریکا: بیش از ۳۰ درصد تولید برق در ایالت‌های آیووا، اوکلاهما، کانزاس، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی به کمک توربین‌های بادی انجام می‌شود.

۲۹۶ تریلیون دلار و ۱,۶ درصد
بلومبرگ: مجموع بدهی کشورهای جهان در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ با رشد ۱,۶ درصدی نسبت به دوره سه‌ماهه قبل به رکورد تاریخی ۲۹۶ تریلیون دلار رسیده است.

۱۱,۴ درصد و ۰.۹ واحد درصد
سی‌ان‌ان: بر اساس گزارش اداره سرشماری آمریکا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱,۴ درصد از جمعیت آمریکا زیر خط فقر نسبی قرار داشته‌اند که این رقم ۰.۹ واحد درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد.

۳,۲ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): دفتر ملی آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که شاخص تورم مصرف‌کننده در این کشور طی ماه آگوست ۳,۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است. این رقم بالاترین نرخ تورم در انگلیس از ژانویه ۱۹۹۷ تاکنون محسوب می‌شود.

۱۰۰۰ دلار
سی‌ان‌ان: شرکت ویرلپول که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان به شمار می‌رود، به کارکنان خود اعلام کرده است که مبلغ پاداش نقدی برای واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ را به ۱۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

۲,۲ درصد
دویچه بانک: کشور سوئیس با متوسط نرخ تورم سالانه ۲,۲ درصد طی ۵۰ سال اخیر رکورددار کمترین نرخ تورم در میان کشورهای جهان بوده است؛ ژاپن (۲.۴ درصد) و آلمان (۲.۶ درصد) نیز رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

۳ میلیارد دلار
بلومبرگ: گروه خدمات مالی و بانکداری سافت‌بانک قصد دارد یک صندوق سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری مستقر در آمریکای لاتین تأسیس کند. این بانک ژاپنی قبلاً نیز از طریق تأسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۵ میلیارد دلار اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری (اعم از استارتاپ‌ها و شرکت‌های سهامی عام) در کشورهای آمریکای لاتین کرده است.

۳,۰ درصد
یورو استات: شاخص قیمت مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه آگوست نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳,۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲۰,۷ میلیارد یورو
یورو استات: مازاد تراز تجاری منطقه یورو در بخش کالا طی ماه ژوئیه امسال ۲۰,۷ میلیارد یورو برآورده شده است.

۷,۷ درصد
یورو استات: شاخص تولید صنعتی در منطقه یورو طی ماه ژوئیه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷,۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha