۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
۳۰ هزار تن محصول زیتون در شهرستان  طارم برداشت می‌شود
فیلم استان‌ها؛

۳۰ هزار تن محصول زیتون در شهرستان طارم برداشت می‌شود

زنجان- پیش‌بینی می‌شود طی سال‌جاری بیش از ۳۰ هزار تن محصول زیتون در طارم برداشت شود که ۸۰ درصد معادل ۲۴ هزار تن برای فرآوری کنسروی استفاده و برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، برداشت زیتون در طارم از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد و این منطقه با بیش از ۲۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۰ درصد تولید زیتون، رتبه اول کشور در تولید این محصول را داشته و  این محصول بالاترین سطح زیرکشت در بین محصولات باغی و زراعی شهرستان طارم را دارد. 

سطح زیر کشت محصول زیتون در طارم بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۶ هزار هکتار از این باغات، باغات بازده محسوب می‌شود و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار نیز باغات غیربارده و جوان هستند.

 پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از ۳۰ هزار تن محصول زیتون در شهرستان برداشت شود که ۸۰ درصد از این مقدار یعنی حدود ۲۴ هزار تن برای فرآوری کنسروی زیتون استفاده و برداشت می‌شود و ۱,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از برداشت زیتون برای سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود.

هشت هزار و ۷۰۰ نفر بهره‌بردار طارمی برداشت زیتون را انجام می‌دهند که در مجموع ۳۰۰ هزار نفر روز به برداشت زیتون مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

 زیتون این شهرستان به استان‌های هم‌جوار نیز عرضه می‌شود و زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون ارقام داخلی این محصول بوده که علاوه بر این موارد، ارقام خارجی زیتون مانند کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و اربیکن هم به دلیل سازگاری با منطقه، عملکرد بالایی داشته و در حال گسترش در این منطقه است.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha