۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
سیستان و بلوچستان جزو ۵ ‏استان برتر اطلس تابش کشور است
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان جزو ۵ ‏استان برتر اطلس تابش کشور است

زاهدان - مدرس خیابانی، استاندار سیستان وبلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان جزو ۵ استان برتر اطلس تابش کشور است که می توان از این ظرفیت کم نظیر برای ایجاد نیروگاه های ‏خورشیدی به خوبی بهره برد.

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری همچون یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی، ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی، تنها بندر اقیانوسی کشور و معادن کم نظیری است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل ها افزود: همچنین سیستان وبلوچستان جزو ۵ استان برتر اطلس تابش کشور است که می توان از آن برای ایجاد نیروگاه ‏خورشیدی بهره برد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم عزمی جدی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی دارد، ادامه داد: سیستان و بلوچستان جزو ۵ ‏استان برتر اطلس تابش کشور استکلیه ظرفیت‌های استان مورد رصد قرار گرفته و ما برنامه داریم در این استان جهاد سازندگی بی‌امان و تمام ‏عیار با تکیه بر ظرفیت مردم برای توسعه این استان ایجاد کنیم.‏

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات سیستان و بلوچستان ‏از طریق توسعه، اشتغالزایی و محرومیت زدایی بر طرف می شود، تصریح کرد: برای تحقق این اهداف قطعا از ظرفیت ‏نیروهای توانمند بومی، اقوام و قومیت های مختلف باید استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha