۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
بیت کوین تا مرز ۴۸ دلار بالا رفت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین تا مرز ۴۸ دلار بالا رفت

در روز ۲۶ شهریور ارزش بین کوین در بازار جهانی اندکی نسبت به روز قبل از آن کاهش یافت ولی همچنان در مرز ۴۸ هزار دلار قرار داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز جمعه ۲۶ شهریور قیمت بیت کوین در بازار جهانی در مرز ۴۸ هزار دلار قرار داشت. اگرچه در این روز ما افت کمتر از یک درصدی را در ارزش این رمز ارز تجربه کرده بودیم.

بر مبنای گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز جمعه ۲۶ شهریور قیمت هر اتریوم در بازار جهانی به ۳ هزارو ۵۶۰ دلار رسید و هرXRP با قیمت ۱.۰۹ دلار مبادله شد. قیمت هر دوج کوین هم در این روز برابر با ۲۳ سنت اعلام شده است.

بررسی شاخص قیمت ها در بازار رمز ارزها نشان می دهد در این روز قیمتها روند کاهشی داشته است اگرچه نرخ کاهش ارزش بسیار اندک و قابل اغماض گزارش شده است. این وضعیت قرمز در بازار رمز ارزها در شرایطی تجربه شد که قیمتها در این بازار در روز ۱۶ سپتامبر رشد چشمگیری داشت.

در روز گذشته نرخ رشد افزایش قیمت بیت کوبن بالغ بر ۳ درصد بود و ارزش اتریوم بالغ بر ۷ درصد رشد کرده بود. همین رشد چشمگیر بود که بستر  را براب نزدیک شدن قیمت بیت کوین به مرز ۴۸ هزار دلار فراهم کرد.

 گزارش ها حکایت از افزایش حدود ۷ درصدی ارزش رمز ارزها طی یک هفته اخیر دارد که دلیل ان را می توان در سیاست وضع شده در کشور کره جنوبی مشاهده کرد. دولت این کشور که قرار بود طرح دریافت مالیات از مبادلات رمز ارزها را از سال ۲۰۲۲ اجرایی کند، اعلام کرده است اجرای این سیاست حداقل یک سال به تعویق خواهد افتاد و در خوش بینانه ترین حالت باید در سال ۲۰۲۳ انتظار دریافت مالیات از این بازار را داشته باشیم.

این خبر نشان داد که شرایط به نفع بازار رمز ارزها است و ارزش ها در  این بازار روند افزایشی را ادامه می دهد. از طرف دیگر در امریکا هم وضعیت چندان قابل پیش بینی نیست. در روزهایی که خبرهای زیادی در مورد تلاش دولت مردان امریکایی برای قانونمندسازی بازار رمز ارزها و افزایش نظارت بر ان منتشر می شود، خبرهای رسمی از فدرال رزرو نشان می دهد قانونمند سازی بازار استیبل کوین ها از اولویت بالا تری برخوردار است.

به نظر می رسد مقامات امریکایی هم به دلیل نگرانی در مورد احتمال آسیب دیدن این بازار و از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه هایی که در بازار رمز ارزها در جریان است تمایلی برای ورود به آن ندارند و ترجیح می دهند حداقل در سال بعد که اقتصاد کشور درگیر  بازسازی آسیبهای ناشی از کرونا است، اختلالی در عملکرد آن ایجاد نکنند.

 در این شرایط پیش بینی ها از تداوم روند افزایشی در بازار رمز ارزها حکایت دارد. بازاری که هر روز سهم بیشتری در اقتصاد خواهد داشت و جوانان زیادی را جذب می کند. با وجود اینکه نمی توان با قطعیت در مورد بقای این بازار در سالهای اتی صحبت کرد ولی می توان اطمینان داشت که حداقل در سالهای پیش رو این بازار با قدرت به فعالیت ادامه می دهد و سرمایه گذاران حرفه ای خواهند توانست به کسب درامد و سود از این بازار ادامه دهند.

این بازار در سال آتی هم یک بازار جذاب برای سرمایه گذاران جوان خواهد بود. بررسی ها نشان داده است بالغ بر ۴۰ درصد از سرمایه گذاران در این بازار را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند و سهم موسسات سرمایه گذاری در بازار بالغ بر ۴۲ درصد است. رده های سنی میانی سهم کمی دربازار رمز ارزها دارند که یک دلیل آن را می توان ناآشنا بودن با شرایط این بازار دانست.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha