۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
 درب‌های اقتصاد را به روی همه باز کنیم | رونمایی از طرح جدید مسکن
قالیباف:

درب‌های اقتصاد را به روی همه باز کنیم | رونمایی از طرح جدید مسکن

سرخ رود- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید درب‌های اقتصاد را به روی همه باز کنیم، گفت: مجلس ناترازی‌ها و نابرابری‌های اقتصادی را مدیریت و کنترل می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای سرخ رود با بیان اینکه کارنامه مدیریتی در کشور زیبنده مردم و قابل قبول نیست، مهمترین مشکلات کشور را ناشی از نداشتن مدیران شجاع، با درایت و داشتن ضعف مدیریتی دانست و گفت: در مجلس متعهد هستیم که نظام بروکراسی نارکارآمد را مدیریت و نظارت کنیم.

وی داشتن هماهنگی بین قوای سه گانه را لازم دانست اما کافی ندانست و گفت: باید با خودتحریمی که بیشترین مشکلات را ایجاد کرده مقابله کنیم زیرا اقتصاد دولتی فسادزا و ناکارآمد است و موانع فراروی زیادی ایجاد کند.

وی به جزئیات طرح جدید کار و اشتغال که روز گذشته با ۲۰۳ رای در مجلس به تصویب رسید اشاره و اضافه کرد: هفت ماده این طرح نیز هفته های آینده مصوب می‌شود و پس از تایید شورای نگهبان به صورت قانون ابلاغ می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در طرح جدید اشتغال، مدیران و مسئولان باید دنبال مردم و جوانان برای اشتغال بدوند، گفت: جوانان از طریق درگاه شغل مورد نظر را ثبت خواهند کرد و در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم از طریق درگاه واحد ارائه می شود.

قالیباف همچنین با اشاره طرح جدید مسکن که در مجلس مصوب شد، ادامه داد: در حال حاضر بین ۴۵ تا۵۵ درصد هزینه های ساخت مسکن مربوط به زمین است و در طرح جدید، شرایط برای خانه دار شدن مردم فراهم شده است.

رئیس مجلس، دریا، زباله و آب را موضوعات مشترک استان های شمالی ذکر کرد و گفت: باید هر سه استان برای حل این مسائل تصمیم بگیرند و نگاه شهرستانی نباید به آن داشت.

وی با اظهار اینکه باید درب‌های اقتصاد را به روی همه باز کنیم، کنترل ناترازی‌ها و نابرابری‌ها در استفاده از اموال و انفال عمومی را ماموریت جدید مجلس یاد کرد و گفت: امروز از یارانه ها در بخش‌های مختلف عادلانه استفاده نمی شود و فاصله ۲۳ برابری در مصرف آن بین بخش های مختلف وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha