۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
مشکلات کارگران طبس پیگیری و اقدام عملی در رفع مشکلات آنها شروع شد
با دستور رئیس جمهور و وزیر کار؛

مشکلات کارگران طبس پیگیری و اقدام عملی در رفع مشکلات آنها شروع شد

رییسی، رییس جمهور در سومین سفر استانی دولت سیزدهم روز جمعه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ با هدف بررسی مسایل و مشکلات و تلاش برای حل آنها به خراسان جنوبی سفر کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، در راستای سفر ریاست جمهوری به شهرستان طبس و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  روز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ به شهرستان طبس سفر کرد.

این سفر به منظور پیگیری موضوعات و مباحث سفر رئیس جمهوری  با هدف طرح و بررسی مشکلات بهره برداران و نمایندگان کارگران معادن زغال سنگ و بازدید از فرایند و شرایط کار در معادن صورت گرفت.

ضرورت افزایش ایمنی محیط کار کارگران در معادن زغال سنگ
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با حضور در  معادن زغال سنگ پروده و معدنجو و بازدید از ظرفیت های معدنی منطقه در جمع کارگران، کار فرمایان و ‌مدیران اجرایی استان حضور یافت و  بر  ضرورت رفع موانع تولید و افزایش و ارتقاء شرایط ایمنی محیط کار تاکید کرد.

حاتم شاکرمی در این بازدید در جریان وضعیت رفاهی کارگران شرکت های پیمانکاری قرار گرفت و ضمن شنیدن مشکلات و مسائل کارگران، خواستار رفع نواقص و مشکلات موجود توسط پیمانکاران شد.

وی همچنین ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از کارکنان معدن زغال سنگ معدنجو را تسلیت گفت  و اظهار امیدواری کرد : با افزایش شرایط ایمنی محیط کار معادن از این پس شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

معاون روابط کار همچنین در نشست تخصصی با نمایندگان کارگران، پیمانکاران و مسئولین معادن زغالسنگ، مشکلات مطرح شده از سوی کارگران را پیگیری و راهکارهای اجرایی لازم در این خصوص اعلام کرد و در نهایت مصوبات توسط شاکرمی معاون روابط کار جمع بندی شد.

در جریان سفر معاون روابط کار مقرر شد: تفاوت میزان حقوق و مزایای دریافتی توسط کارگران و اقلام مشمول حق بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی توسط کارفرمایان محاسبه و از ابتدای سال ۱۴۰۰ به تامین اجتماعی واریز شود. اقلام مشمول کسر حق بیمه توسط سازمان تامین اجتماعی تعیین و مدیرکل تامین اجتماعی استان نسبت به ابلاغ و مساعدت شعب تابعه در پذیرش فهرست اصلاحی اقدام نماید.

همچنین مقرر شد: در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر عدم اجرای طبقه بندی مشاغل شرکت اصلی در مورد کارگران پیمانکار، کارفرمای اصلی نسبت به بررسی دوباره احکام و تطبیق آن با طرح مصوب خود با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کند.

در خصوص نحوه محاسبه و پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور مقرر شد، موافقت سازمان تامین اجتماعی ظرف مدت دو هفته اعلام و پیمانکاران ۴ درصد مربوطه را به همراه سایر اقلام حق بیمه به صورت ماهیانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند و چنانچه در قرارداد پیمانکار و کارفرمای اصلی این موضوع لحاظ نشده، تجدیدنظر شود.

همچنین پیمانکار (الماس مثه شمال) مکلف  شد نسبت به آغاز بهسازی و اصلاح وضعیت بهداشتی اتاق ها، حمام ها و ... محل اسکان کارگران ظرف مدت ۲۰ روز با نظارت کارفرمای اصلی و تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برابر مقررات بهداشتی، اقدام کند، همچنین وضعیت رفاهی کارگران سایر پیمانکاران بر اساس دستورالعمل های مربوطه توسط کارفرمای اصلی بررسی و در صورت نیاز نسبت به اصلاح آن نیز اقدام شود.

تسریع در احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده از طریق وزارت صمت و مدیرکل سازمان صمت استان از دیگر مصوبات این سفر بود.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha