۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
نوبرانه های باغات مازندران در راه بازار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد:

نوبرانه های باغات مازندران در راه بازار

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید سه میلیون تن محصولات باغی در استان گفت: نوبرانه های هلو، شلیل و توت فرنگی در راه بازارهای استان هستند.

عزیزالله شهید فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سالانه سه میلیون تن محصولات باغی در استان تولید می شود، به باغداران و کشاورزان توصیه کرد تا موارد بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا رعایت کنند.

وی سطح باغات استان را بیش از ۱۶۰ هزار هکتار بیان کرد و گفت: برای رونق و جهش تولید در درجه اول باید به حفظ سلامت فعالان کشاورزی و باغی توجه ویژه شود و باتوجه به اینکه در آستانه برداشت محصولات باغی قرار داریم باید بیش از پیش به بهداشت فردی و اجتماعی توجه شود.

وی تولید ۱۵ هزار توت فرنگی، ۳۰۰ هزار تن هلو و شلیل را از جمله محصولات باغی بیان کرد  و گفت: برداشت محصولات نوبرانه باغی معمولا از اردیبهشت ماه شروع می شود و تیرماه ادامه دارد.

شهیدی فر با اظهار اینکه ۱۱ هزار هکتار باغات هلو و شلیل و ۱۴۰۰ هکتار باغات توت فرنگی در استان وجود دارد، یادآور شد: سالانه بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان تولید میی شود که در تولید بسیاری از محصولات در کشور رکوردار است.

کد خبر: ۱۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha