۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
شکست انحصار در راه اندازی کسب و کارها با طرح تسهیل صدور مجوزهای مجلس
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

شکست انحصار در راه اندازی کسب و کارها با طرح تسهیل صدور مجوزهای مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بروکراسی‌های پیچیده و خسته کننده در مسیر صدور مجوزها یکی از موانع اصلی راه‌اندازی کسب و کار و تولید در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جلسه امروز مجلس گفت: بروکراسی‌های پیچیده و خسته کننده در مسیر صدور مجوزها یکی از موانع اصلی راه‌اندازی کسب و کار و تولید در کشور است و نمایندگان مجلس با توجه به شعار سال مبتنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تلاش دارند تا این موانع را رفع کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در این طرح صدور مجوزها به صورت آنلاین است و متقاضیان می‌توانند به دو صورت   تایید محور و  ثبت محور برای دریافت مجوز کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند. به موجب این طرح هرگونه محدودیت و مانع قانونی از جمله ظرفیت، تعداد، موارد صنفی و فاصله جغرافیایی در مسیر صدور مجوز خارج از چارچوب حذف شده است.

وی اظهار کرد: شکست انحصار در برخی از کسب و کارها یکی دیگر از اهداف مجلس در تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهاست، این طرح ضمن افزایش اشتغال، موجب رقابت در کسب و کارها می‌شود. زیرا هرگونه محدودیت، رانت را ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز و مهم این طرح جایگزینی نظارت پسینی بجای پیشینی است و اینگونه نظارت‌ها می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و کیفیت در کسب وکارها در کشور شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha