۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
مافیای مواد اولیه شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است! | مواد اولیه به ما برسانید اشتغال‌زایی میکنیم
فعال حوزه ساختمان در گفتگو با «بازار» عنوان کرد؛

مافیای مواد اولیه شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است! | مواد اولیه به ما برسانید اشتغال‌زایی میکنیم

پایمرد، از فعالین حوزه صنعت ساختمان گفت: مافیایی که در تهیه مواد اولیه وجود دارد، شرکت‌هایی که صادقانه و خالصانه کار می‌کنند را دچار مشکل کرده است.

امیرحسین عیدی؛ بازاردر نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به سراغ کمال پایمرد از فعالان عرصه صنعت ساختمان آمدیم تا درباره شرایط نمایشگاه و دغدغه‌های حال حاضر ایشان در این عرصه گفتگو داشته باشیم. آنچه در ادامه می‌آید شرح گفتگو با وی می‌باشد.

پایمرد در خصوص وضعیت نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان گفت: ما هر ساله در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی و کشوری شرکت می‌کنیم و بر این عقیده هستیم که با نشان دادن آخرین فرایندهایی که در تولید ما وجود دارد، می‌توانیم نشان دهیم که صنعت مملکت ما و صنعتی که ما در آن هستیم چه هنری دارد و چه پیشرفت‌هایی در جامعه و اقتصاد مملکت ما ایفا می‌کند.

وی درباره دغدغه‌های فعالین حوزه صنعت ساختمان گفت: مشکلات که در کشور ما نسبتا زیاد است. با توجه به اینکه شرکت‌هایی به خارج از مرزهای این کشور هم صادرات دارند، با نوساناتی که در قیمت مواد اولیه است و این قابل توجیه و تعریف کردن در بازارهای همسایه و بازارهای هدف نیست، بیشترین مشکلی که داریم در تامین مواد اولیه و نوسانات شدیدی که در قیمت دلار و مواد اولیه پیش می‌آید است و ما را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: امیدوارم که این صحبت برای خودم دردسر نشود؛ مافیایی که در تهیه مواد اولیه وجود دارد، شرکت‌هایی که صادقانه و خالصانه کار می‌کنند را دچار مشکل کرده است. یکسری مسائل و کاغذبازی‌هایی که وجود دارد و ما امیدواریم با قول‌هایی که در این دولت به ما و سایر صنعت‌گرایان داده شده، از این کاغذبازی‌ها کم شود که واحدهایی واقعاً خالصانه برای مردم ایجاد اشتغال می‌کنند، بتوانند به راحتی کار کنند. دولت هم به دنبال این است که بر اساس سخنان رهبر انقلاب رفع موانع تولید را انجام دهد. انشا الله این دولت کمک می‌کند که از این موانع کم شود تا تولیدگر و تولیدکننده اصلی و واقعی بتواند رشد داشته باشد. الان تولیدکنندگان واقعی کسانی هستند که در این چند سال استقامت، صبر و تولید کردند. این افراد مشخص هستند و اصلا احتیاج به گشتن دنبالشان نیست. کارخانه‌هایی هستند که تا نفس آخر رفتند و زنده ماندند.

پایمرد در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر راهکارهای پیش‌روی دولت برای رفع موانع گفت: راهکارهای مختلفی مانند قبض برق، بیمه و... را دولت پیشنهاد داده است. اگر در مسائلی مانند دارایی و ارزش افزوده به صنعتگری که واقعا تولید می‌کند، کمک شود جای دوری نمی‌رود.  اگر دولت بتواند مشکلات صنعتگران را حل کند، بسیار کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر می‌تواند به اهدافش برسد.

وی درباره تاثیر بیماری کرونا بر فعالیت‌های حوزه صنعت ساختمان گفت: ۱۰۰ درصد بر صنعت ما هم تاثیر خودش را داشته است؛ همانطور که در نمایشگاه می‌بینید، آن جمعیتی که تصور می‌کردیم استقبال کنند کمتر آمدند. به لطف خدا واحد ما در این دو سال جدای از اینکه تعدیل نیرو نداشته است، دو سال متوالی به عنوان واحد نمونه کارفرمای سلامت‌محور کشوری و استانی اصفهان انتخاب شده که این از رفتارهای سازمانی مجموعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین مسئولیتی که در حوزه HSE انجام دادیم نشأت می‌گیرد.

اگر صدای من به گوش مسئولین می‌رسد از همینجا به عنوان یک صنعتگر به شما تعهد می‌دهم اگر فقط موانع تولید ما در رابطه با تامین مواد اولیه ما رفع شود، ظرفیت افزایش نیروی کارمان را به دو برابر می‌رسانیم و ماشین‌آلاتمان هم خریداری شده و حاضر است.

وی در پایان افزود: در زمان جنگ این صنعت‌گران بودند که از جبهه و جنگ حمایت کردند. بعد از جنگ در ساخت و ساز و آبادانی مملکت در صنایع ساختمان باز هم کمک کردند. در تحریم‌ها پشت دولت را خالی نکردند، آن زمانی که کارد به استخوانشان رسید بازهم نیروهایشان را تعدیل نکردند. من به عنوان یک صنعتگر از شما خواهش می‌کنم موانع خیلی ساده که شاید برای بعضی‌ها باور کردنی نباشد و شاید با یک دستور خیلی ساده رفع شود را از پیش روی ما بردارند. عرق ایرانی بودن ما می‌تواند خیلی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به نحو احسن و با کمترین خسارت به دولت رفع کند.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha