۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
معاملات بورس مازندران در کانال ۵۰۰ میلیونی
بازار بررسی کرد؛

معاملات بورس مازندران در کانال ۵۰۰ میلیونی

ساری- معاملات بورس مازندران در هفته ای ریزش شاخص کل، به کانال ۵۰۰ میلیون فقره ای رسید و رشد ۲.۵ برابری در آن ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، در هفته ای که شاخص قیمت بورس با ریزش  ۳۷ هزار واحدی مواجه بوده است، حجم معاملات در تالار بورس مازندران رشد بی سابقه ای داشت و به اوج خود در سال جاری رسید.

ثبت ۴۹۶ میلیون معامله در حالی در بورس مازندران ثبت شد که حدود ۹۰ درصد اقدام به سرمایه گذاری و خرید سهام در تالار شیشه ای کرده اند.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۴۹۶ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۱۸۳ سهم در بورس استان ثبت شده است، ارزش معاملات را شش هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده پنج هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۷۵۳ میلیارد ریال بوده است و در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیمه اتکایی ایرانیان و ریل پرداز نوآفرین بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۸۹ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۱۱ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

به گزارش بازار طی هفته جاری شاخص قیمت با ۳۷ هزار  ۷۱۰ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

هفته قبل نیز در بازار بورس مازندران ۲۷۷ میلیون سهام به ارزش دو هزار و ۴۸۵ میلیاردر یال معامله شد و حجم سرمایه گذاری و معاملات سهام طی هفته جاری در تالار شیشه ای مازندران رشد ۲.۵ برابری نسبت به قبل داشته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha