۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
اجباری شدن بیمه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی خراسان‌جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

اجباری شدن بیمه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی خراسان‌جنوبی

بیرجند- اصغرزاده،مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بیمه طیور برای واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار و گوشتی در خراسان‌جنوبی الزامی است.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر برای تأمین واکسن آنفولانزای پرندگان در خراسان‌جنوبی هیچ مشکلی وجود ندارد و  ۹۵ درصد واحدهای طیور در استان نیز واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای طیور که از واکسیناسیون امتناع می‌کردند را به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم، بیان‌کرد: ما در موضوع سلامت مردم تعارفی با هیچ کس نداریم و البته متولیان واحدهای طیور نیز همکاری بسیاری خوبی داشتند.

اصغرزاده با بیان اینکه واکسیناسیون سایر واحدهای طیور در سال جاری نیز انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی موضوع واکسیناسیون طیور در قبال آنفولانزا و همچنین بیمه آنان اجباری شده است چون به واسطه مسائل سال گذشته ما در بین استان‌های دارای خطر زیاد هستیم.

وی اظهارکرد: تمام ممیزهای بهداشتی که برای همه واحدهای طیور در نظر گرفته‌ایم در نهایت به نفع خود متولیان واحدها است و علاوه بر تأمین سلامت مردم موجب کاهش و یا جبران خسارت‌های احتمالی به آنان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع بیمه طیور را به ویژه برای واحدهای مرغ تخم‌گذار به صورت جدی‌تری مد نظر داریم چرا که مرغ گوشتی نهایت دو ماه نگه داشته می شود ولی مرغ تخم‌گذار مدت زیادی در واحد نگه داشته می‌شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه دامپروری در خراسان‌جنوبی اتفاقات بسیار خوبی چون راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی خوسف رخ خواهد داد، یادآور شد: در مورد صادرات محصولات دامی نیز تابع دستورالعمل‌های کشوری و وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی گفت: در حال حاضر به واسطه نیاز داخل صادرات مرغ، تخم مرغ و خوراک دام ممنوع است و مازاد نیاز خراسان‌جنوبی به سایر استان‌ها می‌رود.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha