۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
حفظ جمعیت روستایی در گرو تامین آب و اقتصاد پویا
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

حفظ جمعیت روستایی در گرو تامین آب و اقتصاد پویا

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ جمعیت در روستاها باید آب کشاورزی را تامین و اقتصاد آنها را پویا کرد.

به گزارش بازار، علی نیکزاد در پنجمین گرامیداشت ملی جنگل بانان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه نبود این دو موضوع سبب تخلیه روستاها می شود افزود : تخلیه روستاها به معنای ایجاد ۱۳ تا ۱۵ میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است.

وی گفت : اگر روستاها توجیه اقتصادی نداشته باشند مردم در آن نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت ۷۵ درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

او با اشاره به اینکه روستائیان اکنون نیازمند امکانات ارتباطاتی، آب، تسهیلات مسکن و راه هستند گفت : من اگر اختیار داشته باشم بودجه قابل توجهی را برای طرح آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص خواهم داد زیرا از این طریق می توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

وی در خصوص وضعیت شغلی جنگل بانان گفت : نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است بنابراین دولت باید همه را با هم ببیند و به طور کل به صورت شرکتی کار کردن با قرارداد سفید امنیت شغلی وجود ندارد و معنایی هم نخواهد داشت.

نیکزاد با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار بگیرد گفت : این وزارتخانه ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی در اختیار دارد که می تواند با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار این افراد قرار بدهد و عرصه ها را احیا کند.

وی با تاکید بر اجرای طرح کاداستر ادامه داد : ما از چندین دولت قبل شنیدیم که این طرح در حال پایان است اما همچنان این اتفاق نیفتاده در حالی که اجرای این طرح بسیار با ارزش است.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha