۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تقاضای شیر و لبنیات ۵۰ درصد کاهش یافته است
با گرانی و بی ثباتی قیمت ها؛

تقاضای شیر و لبنیات ۵۰ درصد کاهش یافته است

کرج- افزایش قیمت لبنیات بنابر اظهارات صاحبان این صنف تقاضای مردم برای خرید را حدود ۵۰ درصد کاهش داده است و لبنیات را از سبد غذایی برخی به کل حذف کرده است.

مهشید عبادی؛ بازار: بی ثباتی و گرانی قیمت لبنیات در البرز نیز مانند دیگر استان ها با وجود کاهش توان خرید و مشکلات اقتصادی مردم با کاهش تقاضا روبرو و از سبد غذایی برخی خانوارها حذف کرده است.

یکی از فروشندگان لبنیات در کرج به خبرنگار بازار گفت: قیمت لبنیات ۴۵ درصد افزایش داشته و این افزایش قیمت برای واحدهای صنفی لبنیات و مردم مشکل ساز شده است. چرا که وقتی شیر و محصولات لبنی گران شود مردم توان خرید ندارند و کسبه نیز فروش و سودی ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنفی فروش لبنیات استیجاری هستند، گفت: اجاره ها سنگین است و با وجود کاهش فروش و درآمد، کسبه توان پرداخت اجاره بهای ملک را ندارند و به ناچار باید تعطیل کنند.

تقاضای شیر و لبنیات ۵۰ درصد کاهش یافته است
فروشنده دیگری با اشاره به اینکه قیمت شیر و لبنیات ثبات ندارد و در سالجاری ۳-۴ بار افزایش قیمت داشتیم، گفت: قیمت شیر و مواد لبنی ۴۵ درصد افزایش داشته است و تقاضای مردم بشدت کاهش یافته است. قبل از این لبنیات جزو برنامه غذایی مردم بود ولی الان برخی خانوارها به ناچار از سبد غذایی خود حذف کردند.

وی افزود: در حال حاضر من شیر را کیلویی ۷۸۰۰ تومان خریداری می کنم و ۸۵۰۰  تومان می فروشم ، این گرانی ها کسبه و مردم را اذیت می کند.

این فروشنده لبنیات با بیان اینکه قبلا" روزانه ۶۰۰ کیلو شیر خریداری و به مردم می فروخت، گفت: اکنون خرید و فروش شیر به ۳۰۰ کیلو رسیده و تقاضای مردم ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha